رونمایی از تولید نان کامل/ حفظ اغلب ویتامین‌ها و ارزش غذایی نان

تولید نان کامل با حداکثر سبوس‌گیری ۵ درصد از آرد و حفظ ارزش‌های غذایی آن با حضور رئیس سازمان غذا و دارو کلید خورد.

دومین کنگره بین‌المللی بهداشت و صنایع غذایی در روز‌های سوم و چهارم اسفندماه با نگاه ویژه به محصولات و صنایع پایین دستی پتروشیمی در اهواز برگزار شد.

سید حیدر محمدی در حاشیه برگزاری این کنگره، اهداف برگزاری آن را ارئه روش‌های جدید در ارتقای کیفیت صنایع غذایی و افزایش ارزش غذایی محصولات، بررسی راه‌های ارتقای کیفیت و سلامت محصولات غذایی عنوان کرد و گفت: یکی از اقدامات بزرگی که امروز در استان خوزستان آغاز شد، تولید نان کامل توسط یکی از تولید کنندگان بزرگ نان صنعتی در کشور بود که یکی از آرزو‌های دیرین چند دهه اخیر کشورمان بود که این مهم امروز تحقق یافت.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، وی افزود: متاسفانه در سال‌های گذشته ۲۸ درصد سبوس نان گرفته می‌شد که ارزش تغذیه‌ای، املاح معدنی و ویتاوین‌های نان را می‌گرفت، اما با تلاش‌های فعالان این حوزه، امروز شاهد تولید نان با حداکثر ۵ درصد سبوس‌گیری از آرد هستیم که بیشتر ویتامین‌های گروه بی، کلسیم، آهن، روی و فسفر موجود در سبوس باقی می‌ماند و نان کاملی برای مصرف کنندگان محسوب می‌شود.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه برخی از بیماری‌های گوارشی ناشی از نقص ویتامین‌ها و کمبود املاح معدنی در مواد غذایی است، تاکید کرد: نان قوت غالب مردم کشور است و طبعا اگر ارزش تغذیه‌ای این غذا بالاتر برود اثرات خوبی روی سلامت مردم خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۴ ۰۶ اسفند ۱۴۰۲
ترفند و حقه جدید برای گران کردن نان.یاد زمان ریاست جمهوری مموتی افتادم که گفت نان رو گران میکنیم ولی عوضش کیفتش رو طوری بالا میبریم که تاحالا تو تاریخ ثبت نشده و حالشو ببرید.ازاون موقع کیفیت نان به قدری تغییرکرد که دور از جون مردم ما گاو هم نمیتونه بخوره.تازه نانواها هم ناراضی اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۴ ۰۵ اسفند ۱۴۰۲
کاری که شما مسولان محترم سر ملت آوردین هیچ دشمن خارجی نیاورد چند ده هست سبوس گندم را گرفتین آرد سفید که فقط نشاسته هست نان شد دست ملت دادین همه را بیمار کردین و میکنید کبد چرب دیابتی فشارخون چاقی مفرد معلوم نیست جاسوس انگلیس اسراییل هستید که بنعت کردین نان بدون سبوس به خورد مردم بدهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۰۵ اسفند ۱۴۰۲
گندم را بدون اینکه پوستش را بگیرید آرد کنید بدهید دست نانوا نان پخت کنه بدهد دست ملت خودش سرشار از ویتامین ها هست دیگه نیاز نیست خودتان را تو خرج بندازید مواد افزودنی بهش بزنید فقط خود گندم سالهاست تو کشور گندم را پوستگیری میکنند مواد مغذی که برای پیشگیری خیلی بیماریها هست به گاوداری ها داده میشود چرا بهداشت غذا و دارو صداشون در نمیاد ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۹ ۰۵ اسفند ۱۴۰۲
عزیز جان من نانوا هستم نان سنگک آرد کامل نانش کاملا تیره و ضمخت میشه که متاسفانه ۹۹ درصد افراد هنوز دنبال نان سفید تر و نازک تر میگردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۰۵ اسفند ۱۴۰۲
کجا توزیع میشه نام تولید کننده رو می‌نوشتین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۰۵ اسفند ۱۴۰۲
با نان سفید کلی بیماری ایجاد شده. دیابت و کبد چرب و ... بزرگوار دستکاری نکن. نکن. نکن. سبوس (منبع ویتامین های ب) را از گندم می گیری به خورد دام میدهی بعد میگویی برای تامین ویتامین های ب گوشت بخورید؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۰۵ اسفند ۱۴۰۲
چنین سال چه بلایی با دادن آرد بیکیفیت مردم رو از مواد مغذی دور کردین شما ایرانی هستین؟ انگلیس و روس دشمنهای درجه یک ایران‌نتونستن اینکار رو با کشور بکنن الان افتخار میکتید؟
آخرین اخبار