نماینده چین در واکنش به وتوی قطعنامه آتش‌بس:

رای منفی آمریکا به آتش‌بس به منزله چراغ سبز دادن به کشتار است

نماینده چین در سازمان ملل وتوی قطعنامه آتش‌بس توسط آمریکا در شورای امنیت را به منزله «صدور مجور برای کشتار» دانست. 

ژانگ جون، نماینده چین در سازمان ملل گفت: «ادعای آمریکا مبنی بر اینکه صدور قطعنامه در تلاش‌های دیپلماتیک جاری تداخل ایجاد می‌کند، غیرقابل دفاع است. پرهیز از آتش‌بس فوری هیچ تفاوتی با چراغ سبز دادن به ادامه کشتار ندارد». 

به گزارش الجزیره، شب گذشته آمریکا پیش‌نویس یک قطعنامه دیگر در خصوص آتش‌بس در غزه را وتو کرد و مانع پایان دادن به  خشونت‌ها در این منطقه شد. 

این قطعنامه که توسط کشور‌های عربی به رهبری الجزایر تهیه شده بود ۱۳ رای مثبت، یک رای منفی و یک رای ممتنع (از سوی انگلیس) دریافت کرد. برای تصویب قطعنامه در شورای امنیت، لازم است دست کم ۹ رای موافق داده شود و هیچ یک از ۵ عضو دائمی (آمریکا، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) با آن مخالفت نکنند.

مخالفت آمریکا با آتش‌بس در حالی صورت می‌گیرد که بیش از ۸۰ درصد جمعیت غزه طی ۴ ماه جنگ آواره شده و شمار شهدای فلسطینی از ۲۹ هزار نفر گذشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
يوسف
۱۰:۲۹ ۰۲ اسفند ۱۴۰۲
منطقه فلسطين در سر راه سه قاره آسيا و آفريقا و اروپا واقع است و استعمارگران آمريكا و انگليس پادگاني به نام اسراييل در اين منطقه بوجود آورده اند هدف آنها استعمار سه قاره است و درمقابل اين هدف جان انسانهاي يك يا چند كشور برايشان مهم نيست
آخرین اخبار