تولید کیت برای تشخیص سویه‌های مختلف کرونا در ایران/ شناسایی اولین مورد ابتلا به سویه جدید کرونا در کشور

رییس انستیتو پاستور ایران گفت: کیت تشخیص سویه‌های مختلف کرونا در کشور تولید شد.

رحیم سروری رییس انستیتو پاستور ایران در نشست خبری که در نمایشگاه مطبوعات برگزار شد اظهار داشت: انستیتو پاستور جزو ایرانی‌ترین مجموعه‌هایی است که در راستای سلامت مردم گام برداشته است.

وی گفت: ۱۰۴ سال از عمر انستیتو پاستور می‌گذرد و این باور را ایجاد کرده است که محققان ایرانی ظرفیت بسیار زیادی دارند، در زمانی که متولی برای سلامت کشور وجود نداشت انستیتو پاستور وجود داشت و در موضع مربوط به واکسیناسیون و ساخت دارو‌ها حضور داشت.

سروری ادامه داد: عمر انستیتو پاستور به ۵ بخش تقسیم می‌شود، انستیتو پاستور به عنوان دهمین انستیتو پاستور جهان شناخته میشود و ارتباط خوبی با سایر مجموعه‌ها دارد.

وی با بیان اینکه انستیتو پاستور در زنان جنگ هم نقش زیادی داشت گفت: در حوزه مصدومان شیمیایی تولید دارو‌ها را در دستور کار قرار داد.

رییس انستیتو پاستور ایران گفت: رشد حوزه سلامت مدیون انستیتو پاستور است، ایجاد حوزه زیست فناوری گام بزرگی برای تولید سایر واکسن‌ها بود.
سروری افزود: واکسن سازی در دوره کرونا موفق عمل کرد، واکسن کنترل سرطان مثانه، واکسن کرونا و تعداد واکسن‌ها از جمله روتا و پنوموکوک درحال تولید است.

وی افزود: در حوزه تولید علاوه بر واکسن محلول‌های تزریقی نیز تولید می‌شوند.

رییس انستیتو پاستور ادامه داد: تولید کیت‌های تشخصی از قبیل ابله میمونی، تب کریمه کنگو و کرونا تولید شده است.

سروری ادامه داد: امروز در معرض تحت سویه‌های کووید قرار داریم و خوشبختانه توانستیم برای شناسایی این بیماری کیت تولید کنیم.

صادرات واکسن ب ث ژ به ونزوئلا/ تولید ۱۶ میلیون واکسن پاستوکووک و هپاتیت بی در کشور 

رئیس انستیتو پاستور گفت: اکنون انستیتو پاستور دهمین انستیتو در بین ۳۳ موسسه انستیتو در دنیا است. فرآورده‌های بایو تکنولوژی مانند واکسن‌های مختلف از جمله کرونا در این موسسه تولید می‌شود. اکنون نیرو‌های متخصص به کوبا جهت انتقال دانش و تکنولوژی محصولاتی مانند واکسن هپاتیت بی و سایر تولیدات اعزام شده است.

وی ادامه داد: واکسن ب ث ژ، هپاتیت بی و همچنین سرطان مثانه در انستیتو پاستور تولید و واکسن ب ث ژ به کشور ونزوئلا صادر می‌شود.  

رئیس انستیتو پاستور ایران گفت: کیت‌های تشخیصی مختلف در این موسسه تولید شده و کیت تشخیص کرونا در اختیار ۵۰۰ آزمایشگاه کشور قرار گرفته است.   

وی تاکید کرد: به روز‌ترین آمار در خصوص سویه‌های مختلف بیماری کرونا در اختیار انستیتو پاستور است. ۱۰ درصد از دانشمندان انستیتو پاستور جزء دانشمندان شناخته شده در دنیا هستند؛ اکنون ۱۲ مرکز آزمایشگاهی نیز توسط انستیتو پاستور راه اندازی شده است.

وی افزود: انستیتو کارهایی در زمینه‌های مختلف از جمله ضد عفونی و کلر زنی آب در ابتدای تاسیس‌اش انجام داده است. در زمینه تحقیقات و ارائه خدمات بهداشتی و همچنین مسمومین شیمیایی خدمات خوبی داشته است.

 علائم خفیف و شبیه سرماخوردگی است

رئیس انستیتو پاستور ایران در ادامه  از شناسایی اولین نمونه ابتلا به سویه جدید ویروس کرونا موسوم به JN ۱ خبر داد و گفت: علائم خفیف و شبیه سرماخوردگی است.

سروری از شناسایی یک مورد ابتلا به سویه جدید کرونا موسوم به J.N.۱ خبر داد و اظهار کرد: سویه غالب کرونا در جهان سویه‌ای جهش یافته به نام جی‌ان‌وان است که حدود ۶۰ درصد در آمریکا شیوع دارد و در ایران نیز اولین مورد ابتلا به این سویه کرونا شناسایی شده است.

رئیس انستیتو پاستور ایران افزود: مردم نباید نگرانی خاصی از بابت این سویه کرونا داشته باشند، زیرا علائم مربوط به آن خفیف و مشابه سرماخوردگی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار