راه اندازی بورس صنعت با هدف کارآموزی و افزایش مهارت دانشجویان

بورس صنعت با هدف کارآموزی و افزایش مهارت دانشجویان، فعال شده است که امسال‌ بیشترین پذیرش از رشته‌های مکانیک بوده است.

نشست مدیران دانشگاه شهرکرد و شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری با هدف توسعه تعاملات دانشگاه و شرکت توزیع نیروی برق استان، در دانشگاه شهرکرد برگزار شد و زیرساخت‌های همکاری متقابل دانشگاه و شرکت بررسی شد.

یاسر پیرعلی رئیس دانشگاه شهرکرد ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، رویکرد اصلی معاونت آموزشی وزارت عتف را تحول در آموزش، مهارت آموزی و مهارت افزایی دانشجویان عنوان کرد و گفت: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به کمک دانشگاه‌ها سرفصل‌های آموزشی را تغییر داده، همچنین در آموزش آمایش استان نیز بر حذف دروسی که پیوست اشتغال ندارند تاکید شده است.

وی افزود: بر اساس نیاز شرکت‌ها در استان، بورس صنعت با هدف کارآموزی و افزایش مهارت دانشجویان، فعال شده است که در سال‌جاری بیشترین پذیرش از رشته‌های مکانیک بوده است.


بیشتر بخوانید


پیرعلی، ایجاد پارک مکانیزاسیون کشاورزی در دانشگاه را به عنوان محیطی پویا و پایدار مرکزی برای تقویت اثربخشی کارآفرینی فناورانه و متناسب با ظرفیت و پتانسیل‌های زیست بوم، موثر دانست و اظهار کرد: باید تلاش شود سطح علمی دانشگاه ارتقاء یافته و دانشجویان عملا کارورزیده شوند تا در صنایع و جامعه بکار گرفته شده و مثمر ثمر باشند.

عباس کارگر معاون اداری، مالی و مدیریت منابع دانشگاه گفت: ارتباط صنعت و دانشگاه در هر کشوری می‌تواند تأثیری تعیین کننده در رشد اقتصادی داشته باشد و همانطور که دانشگاه، نیروی انسانی متخصص و ماهر تربیت می‌کند، اگر این نیروی انسانی متخصص بتواند دانش و مهارت خود را در عرصه تولید و صنعت به کار برد، موجب پیشرفت خواهد شد.

وی، بهترین تعامل با مجموعه توزیع برق را عقب نشینی دیوار شرقی دانشگاه عنوان کرد و افزود: با کمک متخصصین پارکینگ خورشیدی و پارک صنعتی برق در دانشگاه افتتاح شده است.

یاسر درخشنده معاون آموزشی دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه شهرکرد با اشاره به رایزنی‌های هیئت رییسه دانشگاه با برق منطقه‌ای گفت: با جمع‌آوری تجهیزات خوبی تحت عنوان پارک صنعت برق، توانستیم به تشریح بعضی از وسایل پرداخته و انواع رله‌ها را دریافت کنیم تا بتوانیم نمایشگاه یا کارگاهی از رله‌ها را برگزار کنیم.

وی، ایجاد سایت و فضای مناسب با حمایت شرکت توزیع نیروی برق را در راستای فعال کردن این مجموعه و مهارت افزایی دانشجویان را در بکارگیری افراد باسوادتر درصنایع، از ضروریات دانست.

مجید فرهزاد مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری، اولویت دادن به اشخاص بومی در پذیرش نخبگان را مطرح کرد و گفت: آموزش تئوری به تنهایی کافی نیست و دانشجویان باید از لحاظ عملی تسلط کافی و لازم را داشته باشند.

وی، آمادگی شرکت توزیع نیروی برق را در آموزش عملی و کارآموزی به دانشجویان در رشته‌های مختلف، با چاشنی تحقیقات و مهارت‌های علمی، اعلام کرد و افزود: دانشجویان و اساتید می‌توانند در شرکت توزیع نیروی برق، فرصت‌های مطالعاتی داشته علاوه بر اینکه این شرکت از پروژه‌های دکتری و فوق لیسانس نیز حمایت می‌کند.

فرهزاد ادامه داد: آموزش و ایجاد آمادگی برای زمان مصاحبه و اشتغال در محیطی امن، برای فارغ التحصیلان ارشد برق، جهت آشنایی نزدیک با تجهیزات را امکان پذیر دانست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار