۱۳۰ هزار دلار صادرات فرش از استان زنجان انجام شد

رئیس اداره فرش اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: تاکنون صادرات فرش استان از مبادی رسمی به ارزش ۱۳۰ هزار دلار انجام شده است.

سید محسن جعفری رئیس اداره فرش اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: هم اکنون بخشی از فرش های تولیدی در استان زنجان به صورت غیررسمی صادر می شود.

وی اظهار داشت: بخشی از صادرات فرش زنجان به دلیل تمایل نداشتن صادرکنندگان به پیمان سپاری ارزی به صورت غیر رسمی و از طریق کشور امارات انجام می شود.

جعفری یادآور شد: مقاصد صادراتی فرش استان در حوزه فرش ابریشم کشورهای ژاپن، کره و روسیه و در حوزه فرش های پشمی کشورهای آلمان، آمریکا و کشورهای عربی است.

رئیس اداره فرش اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان تصریح کرد: هم اکنون ۳۰ هزار نفر به صورت تمام وقت و فصلی در حوزه فرشبافی استان فعال هستند.

وی با بیان اینکه ۹۲ هزار متر مربع فرش دستباف از ابتدای امسال تاکنون توسط فرشبافان استان تولید شد،‌ افزود: اکثر فرشبافان استان به سمت بافت فرش های هنری و ریز بافت سوق پیدا کرده اند و مدت زمان بیشتری برای بافت این فرش ها صرف می‌شود.

این مسوول همچنین از پرداخت ۱۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی فرشبافی در استان خبر داد و گفت: از محل اعتبارات مشاغل خانگی ۱۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی پشتیبان و قالیبافان تکباف پرداخت شده است.

جعفری خاطرنشان کرد: از این تسهیلات که به صورت قرض الحسنه با سود چهار درصد پرداخت می شود، هم اکنون بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال در دست اقدام توسط شبکه بانکی است که تا پایان سال تعیین تکلیف خواهد شد.

وی افزود: هم اکنون پنج هزار نفر از فرشبافان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند و در سال جاری تاکنون ۱۵۰ نفر عضو صندوق بیمه کشاورزان و روستاییان شده اند.

برچسب ها: صادرات فرش ، فرش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.