انجام روش های زایمان طبیعی کم درد یا بدون درد در بیمارستانهای دانشگاه علوم پزشکی زاهدان

از ابتدای امسال تا کنون، روش‌های زایمان طبیعی کم درد یا بدون درد برای مادران متقاضی در بیمارستانهای دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در حال انجام است.

محمد کاظم مومنی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، با اشاره به ماده ۵۰ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت گفت: در راستای اجرای این قانون، از ابتدای امسال با فراهم آمدن شرایط انجام زایمان بدون درد، خوشبختانه ۴۵۹ مادر از روش" اسپاینال" و ۱۸۹۴ مادر به روش"انتونکس" در بیمارستان‌های تابعه و غیرتابعه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان فرزند خود را به دنیا آوردند.
دکتر مومنی اظهار کرد: در روش" انتونکس" درد زایمان با استفاده از گاز استنشاقی کاهش می یابد و مادر به صورت کامل بی درد نمی گردد، اما در روش" اسپاینال "با استفاده از تزریق ماده بی حسی به مادر، درد زایمان کاملا از بین می رود.
معاون درمان تصریح کرد: این روشها طبق صلاحدید متخصص بیهوشی برای مادرانی که بیماری زمینه ای خاصی نداشته باشند استفاده شده و عوارض جانبی و خاصی در پی نخواهد داشت.
وی ادامه داد: استفاده از این دو شیوه زایمانی علاوه بر کاهش اضطراب و ترس مادر از درد زایمان، باعث استقبال مادران از زایمان طبیعی نیز شده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار