سیستان و بلوچستان از پیشروترین و جوان‌ترین استان های کشور در جوانی جمعیت است

راهبردهای حمایت اقتصادی و فرهنگی در طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت بایستی به صورت ویژه در دستور کار همه سازمان‌ها و ارگان‌های مرتبط باشد.

 حبیب غزنوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در همایش تجلیل از فعالین و جهادگران عرصه خانواده، ازدواج و جوانی جمعیت گفت: اقتدار و عظمت و توسعه کشور عزیزمان ایران ارتباط مستقیمی با جوانی جمعیت دارد و باتوجه به اینکه بر اساس شاخص ها حرکت ما به سمت پیری جمعیت است، در آینده با چالش های مختلفی روبرو خواهیم شد.
 
وی ادامه داد: خوشبختانه غنی ترین فرهنگ را در بین مردم سیستان و بلوچستان داریم و می توانیم بگوییم در این حوزه محروم نیستیم.
 
  غزنوی ادامه داد: راهبردهای حمایت اقتصادی و فرهنگی در طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت بایستی به صورت ویژه در دستور کار همه سازمان‌ها و ارگان‌های مرتبط باشد.
 
دکتر عبدالواحد بامری مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه های استان در اولین همایش تجلیل از فعالین و جهادگران عرصه خانواده، ازدواج و جوانی جمعیت گفت: نهاد خانواده، از منظر قرآن کریم اساس و سنگ زیر بناى جامعه بشرى است.
 
وی ادامه داد: نهاد خانواده از اهمیت بالا در روایات و آیات برخوردار است، محیط سالم خانواده تأثیر بسیار عمیقى در پرورش فضائل اخلاقى دارد؛ به گونه ای که باید سنگ زیربناى اخلاق انسان در آنجا نهاده شود.
 
وی ادامه داد: در شهرستان‌های استان خوشبختانه کانون‌ها و انجمن‌های بسیار خوبی فعال است که در حوزه جوانی جمعیت و خانواده فعالیت دارند و این همایش فرصتی مناسب برای  تجلیل و قدردانی از زحمات همه عزیزان فعال در این حوزه است.
 
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان ادامه داد: یکی از موضوعات مهم در بحث حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که بر عهده دانشگاه‌ها هست افزایش و توسعه خوابگاه‌های دانشجویی متاهلی است.
 
میرحسینی مدیر ستاد فرمان اجرایی حضرت امام نیز گفت: جوانی جمعیت از سال‌های گذشته جزو دغدغه‌های مقام معظم رهبری است و بر همین اساس قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تصویب شده است.
 
وی ادامه داد: این ستاد آمادگی کامل جهت همکاری با دانشگاه‌ها در حوزه جوانی جمعیت (آموزش و درمان) را دارد.
 
حجت الاسلام فرحبخش نیز گفت: ازدواج دانشجویی و به هنگام باید مورد توجه ویژه قرار گیرد و جشن های ازدواج دانشجویی در دانشگاه ها برگزار شود.
 
در این همایش از فعالین و رابطین حوزه خانواده و جوانی جمعیت در سطح استان سیستان و بلوچستان تقدیر و قدردانی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار