اذعان مقام صهیونیست به نبود تمایل تل‌آویو برای جنگ با حزب‌الله

رئیس سابق موساد اعلام کرد کابینه جنگ صهیونیستی، چون منفعتی در درگیری با حزب‌الله ندارد، نباید با آن وارد جنگ جدی شود.

دنی یاتوم، رئیس سابق سازمان جاسوسی موساد رژیم صهیونیستی تایید کرد که به نفع این رژیم نیست که جبهه جنگ با حزب الله در جنوب لبنان را آغاز کند.

براساس گزارش المیادین، یاتوم در اظهاراتی به یک رسانه صهیونیستی گفت: اسرائیل امروز به تنهایی در مقابل محور مقاومت ایستاده است و به جای اینکه محور لیبرال دموکرات به سرکردگی آمریکا با این محور بجنگد، ما مجبور به مبارزه با آن هستیم. 

او ادامه داد: در ۷ اکتبر وقتی متوجه شدم برای نجات اسرائیل به دو ناو هواپیمابر نیاز داریم شوکه شدم چرا که ما فکر می‌کردیم باید با پابرهنگان حماس بجنگیم.  اسرائیل باید از تجارب درس بگیرد تا به آن‌ها بازنگردد.

از سویی دیگر سرلشکر ذخیره گرشون هاکوهن، فرمانده سابق ستاد ارتش صهیونیستی گفت: ما در یک وضعیت بی سابقه و واقعا فاجعه‌بار هستیم و وضعیت در شمال (حزب الله) بسیار دشوار است.

 کانال ۱۳ صهیونیستی نیز گزارش داد: ما در سال ۱۹۶۷ نیستیم. هیچ ارتشی وجود ندارد و ما توانایی آن را نداریم که در یک عملیات زمینی برای بازگرداندن حزب الله فراتر از لیتانی شرکت کنیم.

شایان  ذکر است که منابع نظامی صهیونیست پیشتر تایید کرده بودند که ارتش صهیونیستی که در سال‌های اخیر تشکیل شده است، توانایی جنگیدن در دو جبهه فشرده (نوار غزه، لبنان) را ندارد.

 چند روز پیش، رسانه‌های صهیونیست گزارش دادند که حزب الله پس از برقراری معادله آتش باز، تا زمانی که درگیری‌ها در غزه ادامه دارد، شهرک‌های شمال اراضی اشغالی را به عنوان اسیر نگه می‌دارد.

پیشتر روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» تایید کرده بود که حزب‌الله موفق شد نوعی کمربند امنیتی در شمال فلسطین اشغالی ایجاد کند، زیرا شهرک‌ها در آنجا خالی از سکنه شده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
چون قدرتش را ندارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
بعد از غزه میان سراغ حزب الله و حشد الشعبی برا تسویه حساب
آخرین اخبار