تجهیز ۹۵ درصدی بیمارستان‌ها با تجهیزات داخلی

رئیس هیات امنای صرفه‌جویی ارزی معالجه بیماران گفت: هیات امنا به هیچ عنوان محصولات مشابه خارجی که در ایران تولید می‌شود را وارد نمی‌کند.

حسین صفوی، رئیس هیات امنا صرفه جویی ارزی معالجه بیماران در چهارمین رویداد ملی صنعت دانش بنیان با رویکرد حوزه سلامت با بیان اینکه قانون صرفه جویی ارزی مصوب سال ۹۲ است، گفت: این قانون یک قانون ۸ بندی است که وظایف این نهاد غیردولتی برای تامین تجهیزات حوزه ارز را با رویکرد جلوگیری از خروج ارز معالجه بیمار تعیین کرده است. بر اساس سیاست‌های وزارت بهداشت، وظیفه هیات امنا صرفه جویی ارز معالجه بیماران و تامین نیاز‌ها و ملزومات کشور به نحوی است که زمینه درمان و تشخیص بیماری‌ها را در کشور ایجاد کند.

صفوی بیان کرد: در بسیاری از حوزه‌های تخصصی پیوند‌های قلب، ریه، کاشت حلزونی شنوایی به عنوان عمل‌های رایج در کشور انجام می‌شود که حاصل فعالیت‌های فناورانه در کشور است. ضمن آنکه به خروج ارز از کشور کمک کرده است. از سال ۹۲ سبد کالای ما به میزان ۱۰ درصد تولیدات داخلی بود، ولی امروزه به ۹۰ درصد رسیده است. 

او تجهیز ۹۵ درصدی بیمارستان‌ها با تجهیزات داخلی را از دیگر اقدامات این نهاد دانست و افزود: هیات امنا صرفه جویی ارزی به هیچ عنوان محصولات مشابه خارجی که در ایران تولید می‌شود را وارد نمی‌کند و همواره خود را مکلف کرده تا تامین تجهیزات با محصولات داخلی باشد.

رئیس هیات امنای صرفه جویی ارزی معالجه بیماران با اشاره به حمایت از محصولات و تجهیزات حوزه سلامت با تاکید بر اینکه برای برخی از محصولات پوشش ۱۰۰ درصدی ایجاد شده است، یادآور شد: طبق هماهنگی‌هایی که با معاونت علمی صورت گرفته است برای ۳۰ محصول بار اول خریداری شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۰۳ ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
ای که دستت میرسد کاری بکن
از مسولین محترم عاجزانه تقاضا دارم که اقدامی کنند، شرکت بهمن موتور برای نوبت زمستان فراخوان نمی دهد و باعث ضرر و زیان زیادی به ما شده است، 5 ماه است که به امید فراخوان بهمن موتور و واریز وجه خودرو همه دارو ندارم را نقد کرده و کلی وام گرفته ام، و در شرایط تورمی کنونی شاهد از بین رفتن اصل سرمایه ام هستم، یا حق
آخرین اخبار