تولید ۱۲۱ هزار اصله نهال میوه در بیرجند

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بیرجند از تولید ۱۲۱ هزار اصله نهال میوه در این شهرستان خبر داد.

کرباسچی رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان بیرجند با اشاره به تولید ۲۲۰ هزار اصله نهال در این شهرستان گفت: این میزان تولید از برنامه سال جلوتر است و این مقدار نهال تاکنون در سطح یک نهالستان (نهالستان شهید آیت اللله غفاری) تولید شده است.

او افزود: احیاء و غنی سازی و توسعه پوشش گیاهی جنگل‌ها از اهداف اصلی طرح و پس از آن مقابله با ریزگرد‌ها و در نهایت توسعه صنعت زراعت چوب و توسعه فضای سبز است.

کرباسچی اظهار کرد: در طرح کاشت یک میلیارد درخت، سهم درختان میوه ده مثل بادام، زرد آلو، انگور و سنجد ۱۲۱ هزار اصله نهال و درختان غیر میوه ده مانند زیتون تلخ، ارغوان، سرو خمره‌ای، زالزالک و توت جمعا ۹۹ هزار اصله نهال است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بیرجند بیان کرد: ۱۷۰ هزار اصله نهال ریشه‌ای، ۱۴ هزار اصله گلدانی و ۳۶ هزار دیگر در قالب پاجوش و قلمه تولید شده است.

او تصریح کرد: طبق تفاهم نامه‌ای که با آموزش و پرورش منعقد شده است در زمینه اشاعه فرهنگ منابع طبیعی از مدارس، طرح شهید مرادی با عنوان هر مدرسه یک نهالستان در سطح مدارس شهرستان در حال اجرا است.

به گفته کرباسچی در زمینه طرح شهید مرادی - هر مدرسه یک نهالستان - نیز به کمک آموزش و پرورش شهرستان  ۵ نهالستان با تعداد بیش از ۲ هزار و ۹۰۰ گلدان از بذر‌های اکالیپتوس، ارغوان و سرو خمره‌ای به وسیله دانش آموزان بذر کاری شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بیرجند عنوان کرد: طرح شهید مرادی که از دی امسال در استان آغاز شده در ۵ مدرسه اجرا شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.