توزیع قرآن به زبان هلندی، پاسخ مسلمانان هلند به قرآن سوزی + تصاویر

مسلمانان هلندی در پاسخ به سوزاندن قرآن در هلند، نسخه‌های ترجمه شده قرآن کریم را در میان مردم این کشور توزیع کردند.

روز یکشنبه ۱۱ فوریه ۲۰۲۴، میدان معروف ژانسپلین در شهر آرنهم هلند، شاهد توزیع نسخه‌هایی از قرآن کریم به زبان هلندی، در حاشیه مراسمی بود که توسط مدیران یک موقوفه اسلامی به انضمام ۶ مسجد برگزار شد. 

براساس گزارش عربی پست، این حرکت در پاسخ به تلاش برای سوزاندن قرآن توسط ادوین واگنسفلد، رهبر حزب راست افراطی نژادپرست اروپایی میهن پرستان علیه اسلامی سازی غرب (PEGIDA) انجام شد. واگنسفلد در ۱۳ ژانویه سعی کرد نسخه‌ای از قرآن کریم را در همین میدان بسوزاند.

برگزارکنندگان این مراسم، نسخه‌های ترجمه شده قرآن کریم به زبان هلندی و کتابچه‌ای حاوی آموزه‌های دین اسلام را توزیع کردند. این مراسم با شعار «قرآن را نسوزانید، بلکه آنچه در آن است زا بخوانید» برگزار شد.

گالیپ آیدمیر، رئیس اوقاف برگزارکننده این مراسم در بیانیه‌ای به همین مناسبت گفت که می‌خواهند پیامی در مورد اهمیت اسلام و قرآن کریم برای مسلمانان به جوانان برسانند. او همچنین ادامه داد: ما کتابچه‌هایی داریم که معارف اسلام را به زبان هلندی توضیح می‌دهد و نسخه‌هایی از قرآن کریم را به زبان هلندی ترجمه شده است، ما اینجا هستیم تا به کسانی که در مورد اسلام سؤال دارند پاسخ دهیم و همه را به مساجد خود دعوت می‌کنیم. قرآن یا هر کتاب آسمانی نباید سوزانده شود، بلکه باید خوانده شود.

پاسخ مسلمانان هلند به قرآن سوزی

مسلمانان در هلند

مردم و مسلمانان هلند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Italy
ناشناس
۱۲:۳۳ ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
شما برو تو کف آزادی بیان و تبلیغ دین..چیزی که تو ایران حتی خوابش هم نمیشه دید.. الحق و الانصاف که داریم در سال 1400 زندگی میکنیم قشنگ 800 سال از دنیا عقبیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۹ ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
اگه این دین نبود تو الان باید برای آمریکایی رژیم صهیونسیتی پارس می کردی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
آقا جوانان ایرانی با قرآن بیگانه شدند !
عملکرد شما به ضرر دینداری در ایران تمام شد
حالا دنبال مسلمان کردن جوانان هلند هستید ؟؟!!!
Italy
ناشناس
۱۲:۳۰ ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
واقعا کاراشون عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۲ ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
احسنتم دقیقا همین است عدم بی اطلاعی باعث این همه رفتار جاهلانه می‌شود اگر معنای تک تک کلمات قرآن را بدانند قرآن را هیچ وقت از زندگی خود دور نمی کنند آرامشی که قرآن به انسان می دهد در هیچ جا نمیتوان یافت .
Italy
ناشناس
۱۲:۳۱ ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
احسنت
آخرین اخبار