تا کمتر از یک ماه آینده صورت می‌گیرد؛

واگذاری زمین‌های طرح فرزندآوری و جوانی جمعیت در بیرجند

تا کمتر از یک ماه آینده قرعه کشی واگذاری زمین‌های طرح فرزندآوری و جوانی جمعیت در بیرجند انجام می‌شود.

مودی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در برنامه میدان انقلاب صدا و سیمای استان گفت: در طرح فرزندآوری و جوانی جمعیت ۲ نوع واگذاری زمین داریم که یک نوع از آن مربوط به قانون ۳ فرزند یا بیشتر است که در آن فرزند سوم می‌بایست متولد ۲۴ مهر سال ۱۴۰۰ به بعد باشد که در آن زمین به صورت رایگان به افراد واگذار می‌شود و هزینه آماده‌سازی آن با ۲ سال تنفس طی اقساط ۸ ساله از آن‌ها دریافت می‌شود.

او افزود: قانون دوم برای افرادی است که ۴ فرزند زیر ۲۰ سال دارند و در آن زمین را به صورت رایگان دریافت می‌کنند و هزینه آماده سازی آن نیز رایگان است.

مودی بیان کرد: در همه شهر‌های استان زمین ویلایی برای این طرح تأمین شده و تاکنون ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر در سامانه ثبت نام کردند و ۳ هزار ۷۹۰ نفر تأیید نهایی شده و تا دهه فجر ۲ هزار قطعه زمین نیز به متقاضان واجد شرایط واگذار می‌کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی ادامه داد: عمده زمین‌هایی که واگذار نشده است بیشتر در بیرجند بوده، زیرا مشکل تأمین زمین داشتیم، اما با الحاق ۲۷۰ هکتار زمین که عمده آن برای طرح جوانی جمعیت است این مشکل حل شد و بنا شد که هر قطعه زمین به ۲ متقاضی واگذار شود.

او عنوان کرد: طرح‌های تفکیکی این اراضی آماده شده و قطعات در حال شماره گذاری است و طی ۲ یا ۳ هفته آینده قرعه کشی واگذاری زمین‌ها با حضور مقام کشوری انجام و نتیجه آن به صورت پیامک به متقاضیان اعلام می‌شود.

مودی طرح نهضت ملی مسکن اشاره و تصریح کرد: در این طرح تاکنون ۵ هزار زمین به محدوده شهر‌های استان الحاق شده و متقاضیان در تمامی شهر‌ها به جز بیرجند زمین را به صورت ویلایی دریافت می‌کنند و ۸ هزار میلیارد تومان برآورد برای تأمین زیرساخت‌های آب و برق این سایت‌ها شده است که از سوی دولت تأمین و پرداخت می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی اظهار کرد: تاکنون ۱۱۷ هزار نفر برای طرح نهضت ملی مسکن در استان ثبت نام کردند و برای ۴۰ هزار و ۸۰۰ قطعه زمین طرح تفکیکی تهیه و بحث آماده سازی و واگذاری آن انجام شده و یا در مرحله واگذاری است که از مجموعه ۱۱۷ هزار نفر که ثبت نام کرده‌اند و۴۰ هزار نفر واجد شرایط شده و ۲۳ هزار نفر واجد شرایط موثر شده‌اند یعنی آورده شان را آورده و وارد مرحله ساخت مسکن شدند و در دهه فجر امسال هزار واحد به صورت متمرکز در استان افتتاح می‌شود.

توزیع تسهیلات نهضت مسکن در حال انجام است

مودی مدیر کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: تا ابتدای امسال در بحث تسهیلات نهضت ملی مسکن ۷ هزار نفر به بانک مسکن معرفی کردیم، اما امسال وقفه‌ای در روند پرداخت تسهیلات ایجاد شد که یکی از علت‌های آن مربوط به تأمین اجتماعی بود که بار مالی زیادی به مردم تحمیل می‌شد و با پیگیری‌ها این مشکل از اول مهر رفع شد و فرآیند ساخت و ساز با توزیع تسهیلات سرعت گرفت.

او افزود: بانک مسکن به تنهایی توانایی پرداخت تسهیلات در این حجم گسترده را نداشت بنابراین از ابتدای امسال ۴ بانک ملی، ملت، سپه و تجارت در بحث پرداخت تسهیلات مشارکت کرده و توزیع تسهیلات شروع شده است.

مودی بیان کرد: تاکنون شهرداری‌ها ۱۹ هزار و ۷۰۰ پروانه شهرداری با حداکثر تخفیفی که می‌توانستند بدهند صادر کردند و به طور کل تاکنون ۹۰ هزار متقاضی موثر پروانه گرفتند و ساخت و ساز خود را شروع کردند که ۱۱ هزار و ۵۰۰ مسکن به مرحله فونداسیون رسیده و دو هزار مسکن به مرحله اتمام نازک کاری رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.