رشد اقتصادی ۳.۶ درصدی روسیه در سال ۲۰۲۳

داده‌های آماری نشان می‌دهد رشد تولید ناخالص داخلی روسیه در سال گذشته میلادی به ۳.۶ درصد رسیده است.

روسیه همانند کشور‌های غربی دارای اقتصاد پیشرفته نیست، اما از آنجا که مسکو میراث دار اتحاد جماهیر شوروی محسوب می‌شود، قدرت نظامی این کشور به ویژه تسلیحات هسته‌ای آن بر دل هر دشمنی رعب و وحشت می‌اندازد. از این رو، کشور‌های غربی به رهبری آمریکا تصور می‌کردند با اعمال تحریم‌های گسترده پس از آغاز جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ می‌توانند روسیه را از پای درآورند. اکنون داده‌های آماری چیزی خلاف این مسئله را ثابت می‌کند. 

به گزارش تله تریدر، دفتر آمار فدرال روسیه امروز (چهارشنبه) آخرین داده‌های آماری مربوط به اقتصاد این کشور را منتشر ساخت. 

براساس این گزارش، میزان رشد تولید ناخالص داخلی روسیه در سال ۲۰۲۳ علی رغم جنگ اوکراین و تحریم‌های گسترده آمریکا و متحدانش شاهد رشد ۳.۶ درصدی بوده است. 

این گزارش می‌افزاید: افزایش تولید ناخالص داخلی عمدتا ناشی از رشد در تقاضای مصرف کننده و سرمایه گذاری در کشور بود که با رشد ۴.۶ درصدی، درآمد شهروندان را در سال گذشته میلادی تقویت کرد. این افزایش همچنین مرتبط با افزایش دستمزد‌ها و افزایش تقریبا ۲۵ درصدی درآمد‌های کسب و کار‌ها بوده است. 

در ادامه این گزارش آمده است: ما برای حمایت از تقاضا، به طور فعال اقدام به اجرایی کردن برنامه‌های جایگزینی واردات کردیم. به همین دلیل، بخش‌های تولیدی که بر تقاضای داخلی متمرکز شده اند سهم قابل توجهی در رشد اقتصادی داشتند. 

روسیه نشان داده است همزمان با پیشروی‌ها در جبهه‌های نبرد، توانسته است تحریم‌های کشور‌های غربی علیه خود را به خوبی کنترل و مدیریت کند به طوری که اقتصاد این کشور کمترین آسیب را از این موضوع دیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار