افتتاح ۳ هکتار از گلخانه کشت و صنعت بیدمشک در سربیشه

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: ۳ هکتار از گلخانه کشت و صنعت بیدمشک امروز با حضور استاندار خراسان جنوبی افتتاح شد.

جعفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی  با اشاره به اینکه در حوزه زراعت مجتمع کشت و صنعت بیدمشک ۴۵ هکتار گندم کشت می‌شود، گفت: از مجموع اراضی کشاورزی در اختیار ۴۰ هکتار آن آبیاری کم‌فشار و ۵۴ هکتار آبیاری تحت فشار اجرا کرده است.

او از اشتغال ۱۸۴ نفر در مجتمع کشت و صنعت بیدمشک (غیر از گلخانه) خبر داد و افزود: تا آخر سال واحد پرورش ماهی تیلاپیا نیز به مجموعه اضافه می‌شود.

جعفری با بیان اینکه مجتمع بیدمشک در حوزه گلخانه ۶ هکتار با بانک کشاورزی قرارداد دارد، اما ۳ هکتار دیگر هم اضافه کرده که هنوز تکمیل نشده است، عنوان کرد: این گلخانه هیدروپونیک با استفاده از تکلنولوژی‌های نوین از اسپانیا، صرفه‌جویی ۳۰ درصدی در مصرف آب دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی  بیان کرد: این گلخانه در هر هکتار ۴۰۰ تن محصول برداشت می‌کند و در مجموع ۲ هزار و ۴۰۰ تن برداشت سالانه از ۶ هکتار گلخانه مجتمع بیدمشک است که این به ظرفیت صادراتی استان کمک می‌کند.

او از آماده‌سازی ۲ هزار مترمربع برای تولید نشاء گوجه فرهنگی و هزار مترمربع برای سورتینگ (تفکیک و دسته بندی محصول) خبر داد و تصریح کرد: همچنین ۴۰۰ مترمربع سردخانه هم احداث شده است.

جعفری گفت: سرمایه‌گذار مجتمع بیدمشک برای توسعه فعالیت خود نیازمند تأمین اعتبار است.

در هفتمین روز از دهه فجر، گلخانه ۳ هکتاری مجتمع کشت و صنعت بیدمشک شهرستان سربیشه با حضور استاندار خراسان جنوبی، معاون وزیر جهاد کشاورزی، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، امام جمعه و جمعی از مدیران استانی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

این گلخانه ظرفیت تولید ۴۰۰ تن گوجه‌فرنگی در هکتار را دارد. همچنین این گلخانه می‌تواند سالانه ۲ هزار و ۴۰۰ تن گوجه‌فرنگی تولید و علاوه بر تأمین نیاز داخل این محصول را به کشور‌های روسیه و امارات نیز صادر کند. برای آماده‌سازی این طرح ۱۷۵ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار