عباسی خبر داد؛

پرداخت مطالبات چایکاران تا پایان بهمن ماه

استاندار گیلان گفت: در تلاشیم باقیمانده مطالبات چایکاران شمال تا پایان بهمن ماه پرداخت شود.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان با بیان اینکه چای لاهیجان در جهان یک برند است، گفت: یکی از مشکلات ما در چند وقت اخیر بازرگانی چای بوده است، ولی امسال تلاش کردیم با افزایش ۶۰ درصدی قیمت چای به توسعه و رونق تولید این محصول کمک کنیم. 

او افزود: خوشبختانه امسال در خرید برگ سبز چای افزایش قیمت داشته و میزان تولید چای خشک از ۲۷ هزار تن به ۳۲ هزار تن رسید و این دلیلی بر تأخیر در پرداخت مطالبات چایکاران به ویژه در فصل پاییز بود.

استاندار گیلان از پرداخت تمامی مطالبات چایکاران در روز‌های آینده خبر داد و با بیان اینکه قدر السهم کارخانه‌ها هم به تدریج پرداخت خواهد شد، تصریح کرد: در تلاشیم مطالبات چایکاران تا پایان بهمن ماه پراخت شود.

به گفته او، اغلب کارخانه‌ها قدر السهم را پرداخت کرده اند و این محصول که در نزد آنها است؛ چای بهاره نیست بلکه چای پاییزه است. 

استاندار با تأکید بر لزوم توجه به ایحاد زنجیره تولید محصولات کشاورزی در گیلان گفت: امسال سال افزایش تولید است و بنده موظف هستم از تولیدات استان و تولیدکنندگان حمایت کنم تا زنجیره ارزش ایجاد شود.

عباسی همچنین با اشاره به اختصاص اعتبار ۶۰ میلیارد تومانی برای بهسازی باغات چای در گیلان گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته مبلغ ۶۰ میلیارد تومان برای بهسازی باغات چای در اختیار چایکاران قرار خواهد گرفت که نقش مهمی در افزایش تولید این محصول استراتژیک دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
هنوز پول چای دریافت نکردم ،پول خودمان را به ما بدهید،وام پیش کشتان باشد