لزوم نصب کنترل هوشمند در جاده های گیلان

استاندار گیلان با تاکید بر اهتمام دولت بر فراهم آوری امکانات لجستیکی در جاده‌های گیلان گفت: نصب کنترل هوشمند در جاده های گیلان امری ضروری است.

اسدالله عباسی ظهر امروز (شنبه) در دیدار صمیمانه با نیروهای خدوم‌ انتظامی، پلیس راه و‌ راهور گیلان که با حضور سردار عزیزالله ملکی فرمانده انتظامی استان همراه بود؛ با قدردانی از زحمات نیروهای انتظامی در حوزه های مختلف و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عزیز گفت: از زحمات تمامی نیروهای خدوم‌ انتظامی، پلیس راه و راهور نهایت قدردانی را داشته و صمیمانه از زحمات شما به ویژه از فرمانده دلاور نیروی انتظامی استان، سردار ملکی نهایت تشکر را دارم.

وی با اشاره به حضور موثر نیروهای پلیس راه و راهور در جاده‌های گیلان در فصول مختلف سال گفت: فرماندهان و مجموعه پلیس راه و راهور در سرمای زمستان و گرمای تابستان در جاده‌های استان به طور شبانه روزی زحمت کشیده و برای حفظ امنیت و کاهش تصادفات و فوتی‌های ناشی از تصادفات جاده‌ای تلاش می‌کنند که باید این فداکاری‌ها برای همگان تبیین شود.

استاندار گیلان، این استان را یکی از مقاصد مهم گردشگری در کشور دانست و تصریح کرد: گیلان استان هدف گردشگری در کشور بوده و میزان سفر انجام شده به گیلان بعد از دوران کرونا بیشتر شده است ولی با این حال  شاهد کاهش فوتی ناشی از تصادفات جاده ای در این استان بودیم که این مهم نشان دهنده تلاش مامورین نیروی انتظامی در جاده‌ها است.

استاندار گیلان با تاکید بر اهتمام دولت بر فراهم آوری امکانات لجستیکی در جاده‌های گیلان گفت: مردم قدردان تلاشهای نیروهای خدوم انتظامی هستند و سعی بر این است تا با اعتبارات موجود، کنترل هوشمند در جاده های گیلان افرایش یابد.

وی با اشاره به شناسایی نقاط پرخطر در جاده‌های گیلان گفت: نقاط پرخطر جاده‌ای در گیلان شناسایی شده و اقدامات لازم برای رفع این نقاط در حال انجام است.

نماینده‌ عالی دولت در گیلان با بیان اینکه فوتی‌های ناشی از تصادفات جاده‌ای منجر به کاهش نشاط در جامعه می‌شود، تصریح کرد: در ۲ دهه اخیر یک چهارم جامعه بر اثر آسیب های ناشی از تصادفات رانندگی در حوزه جمعیت دچار خسران شدند که باید برای این مسئله اقدامی عاجل اتخاذ شود.

عباسی نقش بیمارستان تروما در کاهش فوتی ناشی از تصادفات جاده‌ای را بسیار موثر برشمرد و افزود: مسئله بیمارستان تروما بسیار مهم است و در گیلان فقط بیمارستان پورسینا دارای این ویژگی است ولی با تلاش دولت سیزدهم در سایت لاکان که در حال افتتاح است به حوزه تروما توجه جدی شده است.

وی با تغییر هندسی محور سنگر_امام‌زاده‌هاشم خبر داد و گفت: جاده محور سنگر_امام زاده هاشم به سمت رودبار به منظور کاهش بار‌ترافیکی به سمت برگشت به تهران از این محور باید تغییر هندسی انجام شود.

عزیزالله ملکی ، فرمانده نیروی انتظامی گیلان در این نشست گفت : از ابتدای امسال موفق به ۶۹ درصد کشف جرائم در استان بودیم و در این مدت کاهش ۲۴ درصدی جرائم در استان را شاهد هستیم. 

وی تصریح کرد: در نوروز امسال شاهد افزایش خودرو و گردشگر به استان گیلان بودیم طبق گزارش های دریافتی در تعطیلات نوروزی یک میلیون و ۵۸۰ هزار خودرو وارد استان شده است ، استان گیلان در نوروز جز استان های برتر کشور از لحاظ ورود خودرو بود.‌

سردار ملکی افزود: در نوروز امسال ۳۳ میلیون تردد در محورهای استان به ثبت رسیده است، گیلان سومین استان در کشور از لحاظ تردد درون استانی در این مدت بود.‌

فرمانده نیروی انتظامی گیلان با اشاره به اینکه کاهش جان باختگان در محورهای استان از جمله اهداف مهمی است که دنبال می شود،‌ و سعی بر این است تا پایان سال شاهد کاهش آمار در این بخش باشیم ،‌گفت: گیلان با توجه به تردد بالا و ورود مسافر رتبه چهارم کاهش جان باختگان حوادث جاده ای در سال گذشته را کسب کرد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.