اختصاص بیش از ۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای خرید برنج کشاورزان

استاندار گیلان گفت: دولت ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای خرید برنج شالیکاران به قیمت متناسب با انواع ارقام آن اختصاص داد.

اسدلله عباسی استاندار گیلان گفت: پس از نشست با معاون اول رئیس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی، دولت با پرداخت تسهیلات به افرادی که تجارت برنج دارند یعنی واردکنندگان و فروشگاه‌های زنجیره‌ای، این امکان را در اختیار آنها قرار داد تا برنج کشاورزان را خریداری کنند.

وی ادامه داد: دولت ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای خرید برنج شالیکاران به قیمت متناسب با انواع ارقام آن اختصاص داد.

استاندار گیلان  با اشاره به برنج مرغوب تولیدی استان  نظییر هاشمی و طارم گفت: تلاش داریم برنج مرغوب گیلان  متناسب با نرخ برنج و با ارزش واقعی آن خریداری شود.

عباسی با بیان اینکه، مصوبه خرید برنج با نرخ متناسب و ارزش واقعی اکنون در حال اجراست تصریح کرد: در آینده نزدیک  این مصوبه در گیلان اجرایی خواهد شد و با اجرای آن  بخش زیادی از برنج باق مانده در دست کشاورزان  خریداری می‌شود و تعاون روستایی نیز در این امر مباشرت خواهد داشت.

وی همچنین به مطالبات چایکاران اشاره کردو افزود:  دولت سهم ۴۲۰ میلیارد ریالی خود را تخصیص داد و در روز‌های آینده ابلاغ و به مردم پرداخت می‌شود.

استاندار گیلان  با بیان اینکه قدر السهم کارخانجات هم به تدریج پرداخت خواهد شد، گفت: در تلاشیم تا مطالبات چایکاران  تا پایان بهمن ماه پراخت شود.

وی از کارخانجاتی که قدرالسهم خود را پرداخت نکرده اند، خواست تا بدهی خود را ادا کنند.

عباسی  اضافه کرد: اغلب کارخانه‌ها  قدرالسهم را پرداخت کرده اند و محصول چایی که در دست کارخانجات است  چای بهاره نیست بلکه چای پاییزه است.

وی تاکید کرد: با تمهیدات اندیشیده شده در تنظیم بازار برای توجه به تولیدات داخلی، سال آینده این مشکلات را نخواهیم داشت.

برچسب ها: برنج ، حمایت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.