آذربایجان غربی تا پایان دولت سیزدهم سکوی پرتاب کالا‌های صادراتی کشور خواهد شد

وزیر اقتصاد ودارایی گفت: آذربایجان غربی تا پایان دولت سیزدهم سکوی پرتاب کالا‌های صادراتی کشور خواهد شد که می‌توان آن را به بزرگترین قلب تپنده اقتصادی بدل کند.

سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد ودارایی گفت: نقطه‌های اتصال متعدد راهبردی در این استان، وجود منطقه آزاد ماکو به عنوان بزرگترین منطقه آزاد کشور و از سال بعد منطقه ویژه اقتصادی سرو مزیت‌های این استان هستند که میتوانند آن را به بزرگترین پایانه صادراتی کشور و قلب تپنده اقتصادی بدل کند.

وی از تقویت تشریفات گمرکی و افزایش مدت زمان قانونی اعلام متروکه کردن کالا از ۳ به ۵ ماه برای جلوگیری از ضرر فعالان اقتصادی که موفق به دریافت ارز نمیشوند خبر داد وگفت: چرا باید بخاطر کندی کار بانک مرکزی فعال اقتصادی تاوان بدهد.

وی از ایجاد مسیر سبز برای فعالان اقتصادی خوش حساب مالیاتی هم خبرداد و گفت: این دسته از فعالان اقتصادی از حداکثر زمان تقسیط بدهی مالیاتی بهره‌مند خواهند شد.

وزیر اقتصاد و دارایی نبود بانک در کشور‌های همسایه را مهمترین مشکل برگشت ارز صادرکنندگان دانست و خاطر نشان کرد: به بانک ملی دستور دادیم تا پس از کسب مجوز از بانک مرکزی نسبت به اقدام شعبه بانکی در اقلیم کردستان عراق و سوریه اقدام کند.

خاندوزی با اشاره به اینکه اطلس سرمایه گداری برای تمام استان های کشور تهیه شده است و روز گذشته به به پایان رسید ادامه داد: اطلس سرمایه‌گذاری بر اساس داده‌های مکان محور تهیه شده است.

وزیر اقتصاد با ارزشمند خواندن تهیه  اطلس سرمایه گذاری، متولیان طراحی این اطلس را به اقدامی "پیچیده تر" فراخواند و از آنان خواست، "مزیت" ها و "مشوق" های سرمایه گذاری مناطق مختلف کشور را نیز به جغرافیای این اطلس اضافه کنند.

خاندوزی با بیان اینکه موضوع تهیه اطلس سرمایه گذاری مربوط به سالهای پیش از دولت سیزدهم است، افزود: متاسفانه در سالیان قبل، در روند اجرایی شدن اطلس، کاستی های خیلی جدی وجود داشت اما آنچه ما پس از شروع بکار دولت سیزدهم از همکاران در سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران خواستیم، این بود که بتوانیم با سرعت و هم افزایی بین دستگاه ها و سازمان های مختلف، کار را پیش ببریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.