مادورو: به‌رغم توطئه‌ها، مردم ونزوئلا پیروز انتخابات خواهند بود

مادورو رئیس‌جمهور ونزوئلا اطمینان داد مردم کشورش با وجود توطئه‌های مخالفان دولت، در انتخابات ریاست جمهوری که برای نیمه دوم سال جاری میلادی برنامه‌ریزی شده، پیروز خواهند شد.

 نیکلاس مادورو در جریان مراسم گرامی‌داشت سی‌ودومین سالگرد شورش نظامی- مدنی تحت هدایت هوگو چاوز رهبر فقید ونزوئلا که در کاراکاس پایتخت این کشور برگزار شد، گفت: مردم برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری سازماندهی شده‌اند؛ تیم مردم پیروز خواهد شد.

وی از مردم کشورش خواست «آرامش، اعصاب پولادین و حداکثر وحدت و بسیج نظامی» خود در برابر هر گونه اقدام امپریالیستی یا الیگارشی را حفظ کنند.

به گزارش تارنمای ال تیِمپو، مادورو با بیان اینکه مردم ونزوئلا با تکیه بر هرگونه راهکاری، در نهایت پیروز می‌شوند، ماریا کورینا ماچادو نماینده مخالفان را به‌دلیل درس نگرفتن و تلاش برای ترویج خشونت سرزنش کرد.

رئیس‌جمهوری ونزوئلا هشدار داد: اگر آن‌ها (مخالفان) احترام نگذارند، ما باید آماده باشیم تا آن‌ها را در قالب یک اتحاد مدنی-نظامی و آماده برای (مقابله با) هر نوع غافلگیری و اقدامی، وادار به احترام کنیم.

مادورو همچنین تاکید کرد پارلمان این کشور قرار است برنامه زمانی پیشنهادی برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال جاری (۲۰۲۴) را در هفته پیش‌رو تهیه و ارائه کند.

دادگاه عالی ونزوئلا جمعه گذشته، ردصلاحیت سیاسی علیه ماریا کورینا ماچادو رهبر مخالفان را تصویب کرد؛ اقدامی که او را از رقابت در انتخابات ریاست‌جمهوری آتی باز می‌دارد. ماچادو به‌عنوان نامزد اکثریت اپوزیسیون در انتخابات مقدماتی انتخاب شد و ۹۲.۳۵ درصد آرا را به دست آورد.

ماچادو در حالی در انتخابات مقدماتی مخالفان به‌عنوان نامزد پیروز اعلام شد که این سیاستمدار مخالف دولت در ماه ژوئن (خرداد- تیر) توسط بازرسی‌کل ونزوئلا (CGV) از نامزدی در روند‌های انتخابات سراسری به مدت ۱۵ سال ردصلاحیت شد. این نهاد در سال ۲۰۱۵ نیز برای نخستین‌بار، ماچادو را به‌دلیل دریافت پاداش‌هایی که در دوره نمایندگی اش در کنگره اظهار نکرده بود، ردصلاحیت کرد؛ موضوعی که ماچادو آن را رد می‌کند.

بالاترین نهاد قضایی ونزوئلا همچنین ممنوعیتی علیه اِنریکه کاپریلِس (Henrique Capriles) دیگر کاندیدای ریاست‌جمهوری از جبهه مخالفان صادر کرد که او را از اشتغال به مناصب دولتی تا سال ۲۰۳۲ منع می‌کند.

در پاسخ به این اقدام ونزوئلا، آمریکا تحریم‌ها بر بخش طلای ونزوئلا را بازگرداند و هشدار داد مجوز‌های خزانه‌داری آمریکا برای همکاری با صنعت نفت ونزوئلا نیز فقط تا ۱۸ آوریل (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) اعتبار خواهند داشت و اگر کاراکاس اجازه حضور ماچادو نامزد اپوزیسیون برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری را صادر نکند، این مجوز‌ها تمدید نخواهند شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار