اگر نمی‌خواهید رأی بدهید این یادداشت را بخوانید

چه در انتخابات مجلس دوازدهم شرکت کنیم چه نکنیم، در یازدهمین روز آخرین ماه سال برگزار می‌شود و افرادی هم به مجلس راه پیدا می‌کنند و برای تمام جمعیت ایران قانون‌گذاری می‌کنند و از معیشت گرفته تا سرنوشت آنان اثرگذار خواهند بود.

کمتر از یک ماه دیگر با انتخاب ما، ترکیب مجلس دوازدهم مشخص خواهد شد. اگر چه هنوز نام کاندیدا‌های نهایی اعلام نشده است، اما زمزمه رقابت لیست‌های انتخاباتی به گوش می‌رسد و برخی در تکاپوی یافتن کاندیدای اصلح با شاخص‌ها و معیار‌ها خودشان هستند، اما در مقابل شاید که نه قطعا برخی از هموطنان ما نیز تصمیم گرفته اند به دلایلی که برای خودشان محترم است، این دوره با صندوق‌های رای قهر کنند. البته باید تریبونی برای شنیدن صحبت‌های این گروه و پاسخ به آن‌ها مهیا باشد، اما در مجموع برخی رای ندادن خود را اعتراضی می‌دانند به شرایط موجود اقتصادی و سیاسی کشور و برخی نیز می‌گویند مگر مجلس‌های قبلی چه گلی به سر ما زده اند که در آینده بخواهند بزنند؟ 

اما این یادداشت سعی دارد به این سوال پاسخ دهد که اتفاقا چرا حضور ما در انتخابات مجلس مهم است؟ پس اگر تصمیم دارید در انتخابات ۱۱ اسفند شرکت نکنید، ۱۰ دقیقه وقت بگذارید و این یادداشت را تا انتها بخوانید.

۱. «مجلس برای ما کاری نکرده است». برخی افراد جملاتی از این دست را در پاسخ به چرایی عدم حضورشان در انتخابات را مطرح می‌کنند. این که امروز بخشی از مردم ما واقعا نمی‌دانند مجلس شورای اسلامی در ادوار گذشته چه اقدامات خوب یا بدی انجام داده شاید باید به حساب کم کاری مجلسی‌ها و رسانه ای‌ها بنویسیم. مجلسی که به گفته بنیان‌گذار انقلاب باید در راس امور باشد واقعا چه گرهی از مشکلات مردم باز کرده یا به عکس، با مصوبات نسنجیده خود چه گرهی به گره‌های زندگی آنان افزوده است؟ البته که بیان کار‌های کرده و نکرده مجلس‌های مختلف از حوصله این یادداشت خارج است، اما ضروری است رسانه‌ها در فرصت باقی مانده تا انتخابات، به این مهم ورود کنند و با ذکر مثال‌هایی یادآور شوند که اگر فلان مجلس، بهمان مصوبه‌ای را تصویب نمی‌کرد یا پای فلان لایحه می‌ایستاد، اکنون وضعیت ما در امور مختلف اقتصادی، فرهنگی، امنیتی و ... چگونه بود؟ این‌جاست که جایگاه خطیر مجلس در حکمرانی و قانون‌گذاری مشخص می‌شود و بالطبع حساسیت انتخابات آن نیز عیان خواهد شد. 

۲. متاسفانه برخی نمایندگان ادوار برای تصاحب کرسی مجلس، به خصوص در شهرستان ها، وعده‌هایی فراتر از وظایف خود می‌دهند و بعد از اتمام دوره نمایندگی، طبیعتا نمی‌توانند آن وعده‌ها را به سر منزل مقصود برسانند. از سوی دیگر، در سال‌های اخیر برخی حاشیه‌ها در خصوص چند نماینده، افکار عمومی را در گیر کرده و متاسفانه پاسخ درخور و متناسب با آن رفتار یا آن شائبه از سوی مجلس یا دیگر نهاد‌های متولی هم دریافت نشده است، لذا آن‌چه اکنون در ذهن مخاطب باقی مانده، «بدبینی یا کج فهمی به عملکرد مجلس» است، گویی سیخ و کباب به پای هم سوخته اند. این‌جاست که عاقبت رای ندادن بهتر نمایان می‌شود که چه بسا اگر مشارکت بالاتر و آگاهانه‌تر بود این افراد اصلا به مجلس راه پیدا نمی‌کردند و زمینه برای حضور افراد نخبه‌تر مهیا می‌شد. 

۳. تجربه نشان داده است که دشمن در جایی وقت و هزینه خود را صرف می‌کند که برایش دستاورد مهمی به همراه داشته باشد، در غیر این صورت موضوع برایش فاقد ارزش تلقی شده و به آن ورود جدی ندارد. نمونه بارز این ادعا را این روز‌ها می‌توان در پشت پرده تعطیلی شبکه تلویزیونی «من و تو» جست و جو کرد، مادامی که دشمن به این یافته دست پیدا کرد که دیگر از طریق این رسانه نمی‌تواند اهداف خود را پیگیری کند و به اصطلاح این شبکه «کارکرد» خود را ازدست داده، رسانه ۱۴ ساله و با مخاطب خود را تعطیل می‌کند تا در جای دیگری که می‌داند موثرتر است، سرمایه گذاری کند! حال از این مثال برسید به این‌جا که چرا عدم شرکت در انتخابات این قدر برای دشمن اهمیت دارد و دایم روی آن تبلیغ می‌کند؟ واقعیت این که دشمن با همه توانش پای کار آمده و از هیچ تلاشی برای مشارکت پایین فروگذار نیست، چراکه به خوبی می‌داند مشارکت همه جانبه مردم و شکل گیری یک گفت و گوی کلان اجتماعی، زمینه‌ساز اعتماد بی بدیلی بین ملت و حاکمیت است. البته که مشارکت مردم باید در همه عرصه‌های پیگیری شود و این طور نباشد که بعد از انتخابات فراموش شوند. مردم باید نقش خودشان را در تصمیم‌گیری‌های مختلف، نظارت‌ها و مطالبه گری ها، پر رنگ ببینند. به دیگر بیان مردم ابتدا باید مورد اعتماد باشند تا بتوانند اعتماد کنند و این مسئله جز با درایت مسئولان به دست نمی‌آید.

۴. شک نکنید که همواره و به خصوص در شرایط امروز منطقه، همان طور که رهبر معظم انقلاب بار‌ها تاکید داشته‌اند «برگزاری پرشور انتخابات و حضور همگانی مردم در پای صندوق‌های رأی، تضمین کننده امنیت کشور خواهد بود، زیرا دشمنان از پشتوانه مردمی نظام بیش از امکانات تسلیحاتی آن هراس دارند.» لذا اگر «ایران» و ایران ماندنش را دوست داریم، اگر همچنان از برد تیم ملی ذوق می‌کنیم، اگر همچنان با شنیدن نام جعلی خلیج عربی به رگ غیرت مان بر می‌خورد، اگر از این که دشمن جرئت نمی‌کند به حریم هوایی و خاکی ما دست درازی کند، می‌بالیم؛ «وظیفه» داریم در انتخابات شرکت کنیم، این جمله نه شعار است و نه حرف؛ واقعیتی است برای حفظ «امنیت» کشورمان. 

البته ایجاد شور انتخاباتی، از ملزومات «مشارکت قوی» در انتخابات پیش رو است. متاسفانه طبق آن‌چه قانون می‌گوید، تنها یک هفته قبل از انتخابات اجازه تبلیغات به نامزد‌ها داده شده و با تبلیغات زودهنگام نیز برخورد می‌شود، در حالی که آن چه تنور انتخابات را گرم می‌کند، فعالیت میدانی ستادها، برگزاری سخنرانی ها، مناظرات و رقابت‌های سالم انتخاباتی است. از سوی دیگر شورای نگهبان نیز در هفته پایانی بررسی اعتراض داوطلبان رد صلاحیت شده، می‌بایست به گونه‌ای عمل کند که از تمام افکار، سلایق و گرایش‌های سیاسی، کاندیدا‌هایی برای رقابت حضور داشته باشند. 

سخن پایانی این که چه شرکت کنیم چه نکنیم، انتخابات مجلس دوازدهم در یازدهمین روز آخرین ماه سال برگزار می‌شود و افرادی هم به مجلس راه پیدا می‌کنند و برای تمام جمعیت ایران قانون‌گذاری می‌کنند و از معیشت گرفته تا سرنوشت آنان اثرگذار خواهند بود. به طور قطع، مجلس قوی با رای پایین شکل نخواهد گرفت و آن کس که از این ناحیه آسیب خواهد دید، بدون شک همه مردم خواهند بود.

منبع: روزنامه خراسان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۵:۵۱ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
دفعه پیش بخاطر امید به بهبود وضعیت اقتصادی رای دادم. اما بعد از ان متاسفانه چندین و چند خانواده بخاطر مسائل اقتصادی پیش اومده از هم پاشیده شد حالا نمی دونم چطور توبه کنم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۰ ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
شما به هر ایرانی یه مسکن و ماشین بده و براش کار جور کن
بعد دنبال رای بگرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۷ ۱۸ بهمن ۱۴۰۲
با تهدید مردم کشور آباد نمی شود باید با عقلانیت عمل کرد
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا قربانزاده
۰۹:۳۳ ۱۸ بهمن ۱۴۰۲
دوست عزیز من تقریبا مقدمه رو خوندم و بقیه هم از مقدمه مشخصه که داستان چیه و بوالله قسم میخورم که نبودن مجلس و شورا و خبرگان و ... بهتر از بودن‌‌شون هست و امسال هم دقیقا مثل تمامی ادوار گذشته انتخابات به هیچ عنوان شرکت نخواهم کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۲ ۱۸ بهمن ۱۴۰۲
من فقط در صورتی رأی میدم که سوال انتخاباتش این باشه: "آیا مردم از حکومت فعلی راضی هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۵ ۱۸ بهمن ۱۴۰۲
حداقل نمایندگان فعلی اردبیل را که بنده دیدم تنها کار مهمی که انجام دادن استخدام سفارشی و ناحق آشنایان و اقوام خودشان بود که به صورت مستند هم منتشر شد . حالا شما بفرمائید مردم با چه روحیه و امیدی به این افراد رای بدهند . رای نمی دهم .
مجلس اگر جمع شود احتمالا وضعیت بهتر خواهد شد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۱ ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
لطفا مسیرهای راهپیمایی با شکوه رو زودتر اعلام بفرمایید که مردم آماده باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشپاس
۲۱:۳۶ ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
هیچ جای دنیا نمایندگان مردن علیه مردم قانون تصویب نمیکنن !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۳ ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
خیلی تاثیر گذار بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۸ ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
سه دوره است رای ندادم اینو خوندم شد چهار دوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۵ ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
من دچار استرس رإی دادن شده ام به وعده های هرکسی گوش کرده وبراساس وعده ها رأی دادم دقیقأ بعد از انتخاب شدن برعکس وعده ها عمل کرد پس می ترسم درآخرت چه جوابی درمقابل رأیی که دادم به ۸۵ میلیون ایرانی بدهم شخص دوم مملکت جلوی رسانه ها کلی وعده داد ولی به درصد اندکی عمل کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۲ ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
همه رای میدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۷ ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
کاندیدایی که توسط شورای نگهبان تأیید میشود چرا ده ها میلیارد هزینه می کنند که چه بدست بیاورند !؟ این همه حرص و آز برای چیست !؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۰ ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
بنده کامنت ها رو خوندم دلم برای نویسنده این متن سوخت حتی یک نفر هم نگفت متن خوبیه من از روی ترحم میگم متن خوندنم نظر عوض شد رای نمیدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
رای نمیدیم با این همه گرانی ها و بدبختی هایی که برای مردم درست کردن، همیشه هم وعده های الکی و دروغ تحویل مردم میدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
یکی از وظایف نمایندگان و مجلس نظارت بر عملکرد دولت است،
حداقل قیمت 10 هزار و حداکثر قیمت 20 هزار دلاری برای واردات خودرو تصویب شده درسته؟
ارزان ترین قیمت پایه فروش 1/845 میلیارده! بدون هزینه های جانبی تا تحویل
دولت حاضر در حال فروش خودرو وارداتی به چه قیمت دلاری است!؟
بین 290 نفر نماینده حال حاضر کسی متوجه این موضوع نشده!؟
افرادی که صلاحیت شان تایید شده!؟
بنظر شما الان باید به افراد منتخب رای داد!؟
به موضوع اشاره شده که در حیطه وظایف یک نماینده و مجلس کشور است
این موضوع الان به دشمنان مربوط است!!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
تموم شد خیلی تاثیر گذار بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
تا فردا هم که مطلب و متن و فیلم و انیمیشن بیارید ما دیگه پای صندوق رای نمیریم.
United States of America
ناشناس
۱۱:۴۰ ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
رای بدیم بیشتر مردم اذیت بشن ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۹ ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
خوندم ۲ بار خوندم رای نمیدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۹ ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
این یادداشت که چه عرض کنم، صد تا از این یادداشتها هم بذارید بنده رای نمیدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
من رای اولی که دادم به یه شخصی بود که هیچ شناختی ازش نداشتم و فقط به وعده هاش رای دادم‌ اون شخص نماینده شد و اواسط نمایندگی رفت یه پست عالی دولتی گرفت و مشکلات کلانی درست کرد که در جریان هستیم.
من از مردم عزیز ایران شرمنده ام که به ایشون بدونم تحقیق و علم رای دادم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۴ ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
نماینده ها دقیقا چه کار مثبتی انجام دادن ؟
اون قضیه سربازی بود که مخالفت کردند
قضیه بازنشستگی هم طرف دولت بودند تا مردم
کل دغدغه فکریشون هم لایحه حجاب و عفاف بود !!
تو این دوره مجلس هم دیدیم که بیشتر نماینده ها حتی تو جلسه حضور هم نداشتند !!
اون قضیه ماشین های شاسی بلندی هم که نماینده ها دادند هم لاپوشونی شد
یا همین قضیه چای دبش . مجلس چی کار کرد ؟ اصلا خبرش به اون اندازه که باید کار میشد نشد نزدیک ۳ میلیارد دلار !!!
هربار هم میگید بریم رای بدیم بهتر بشه . ولی نشد . برای اونایی که این چیزا رو میبینند و بازم رای میخوان بدند بسی جای تامل داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
خوندم رای نمی دم..
Iran (Islamic Republic of)
کارشناس
۱۰:۱۸ ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
بجای اینکه حقوق یک عدۀ اندک کارمند دولت را بالا ببری و بعد تورم افسارگسیخته بکوبونی تو سرشون و تو سر ملت، بیا و حقوقها را افزایش نده و درعوض قیمت اجناس و کالاهای اساسی رو ثابت نگه دار و گرانی و تورم رو به کل از بین ببر و از این طریق معیشت مردم را اصلاح کن؛ اگر نمیتونی رأی در کار نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۹ ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
من رای میدم نه به خاطر حکومت و ... به خاطر اینکه نماینده ما در مجلس انسان شریفی هستن و به نظرم واجبه که از این افراد حمایت و حراست کنیم به نظرم اگه آدمهای خوب در جامعه حذف بشن جامعه نابود میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
لعنت بهت
Iran (Islamic Republic of)
ایران
۱۲:۳۳ ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
ببین عزیز همه اینا نماینده نیستن
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۶:۰۴ ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
دفعه های پیش هم همین حرف ها را میزدید!! ولی هیچی به هیچی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۸ ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
با تمام وجود پای صندوقهای رای میرویم برای حفظ آرمانهای ایران عزیزمان رای خواهیم داد جانم فدای کشورم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۱ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
مگه انتخاباته؟
Sri Lanka
ناشناس
۲۲:۰۹ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
افرادی که نماینده میشن منتخب مردم هستن یا منتخب شورای نگهبان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۶ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
آخر این قصه ی ما از ابتدا پیدا بود نیرنگ بود رویا بود، دشمن ما از خود ما هر لحظه بین ما بود از ما بود با ما بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۰ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
شرکت کردیم همه چی فیلتر شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۵ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
خدارا شکر آنهایی که شورای نگهبان انتخاب میکند همه تا دو دور ه خوب هستند بعد از دو دوره رد صلاحیت میشوند پس بهتر ما به هبچکس رای ندهبم تا شورای نگهبان کسی را تایید کند که تا آخر عمر آدم قابل اطمینانی باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۱ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
بزارید دونه به دونه پاسخ بدم:
۱) در ادوار گذشته بسیاری از نمایندگان مجلس قوانین خوبی رو تصویب کردن. مجلس‌هایی که اتفاقا مردمی هم بود، اما چون یک مجلس دیگه هم مثل شورای نگهبان هست، این قوانین رو رد میکردن. متاسفانه تنها نهاد قانون گذار در کشور مجلس نیست و خیلی راحت میشه مصوباتش لغو بشه. بنابراین رای دادن تاثیری نداره.
۲) زمانی که شورای نگهبان یک نماینده رو تایید صلاحیت میکنه، یعنی اون نماینده از استعلام های امنیتی دستگاه های اطلاعاتی ما سربلند بیرون اومده و مشکلی نداشته. با این تفاسیر، وقتی سیستم اطلاعاتی یه کشور نتونسته نابه کار بودن یه مجلسی رو بفهمه، مردم چطور باید میفهمیدن که با رای حداکثری بفرستنش مجلس؟ پس بازم رای دادن تو این داستان تفاوتی ایجاد نمیکنه.
۳) انتخابات یه عمل انتخابی هست. هیچ کسی رو زور نمیتونن بکنن بابتش. تا زمانی که مشکلات مردم حل نشه پای صندوق رای نخواهند آمد. اینکه بخواید دلیل هرچیزی رو امنیتی کنید و به دشمن ربطش بدید، غیرمنطقیه.
۴) تمام کشورهای دنیا میدونن که حکومت کره شمالی مقبولیتی در بین مردمش نداره، ولی همه از کره شمالی میترسن. کسی هم جرعت نداره مرزهاشو تهدید کنه. چرا؟ چون از لحاظ تسلیحاتی قویه. بنابراین رای دادن تو امنیت کشور هم تفاوتی ایجاد نمیکنه
راستی، گوشت کیلو چند؟ مرغ؟ تخم مرغ؟ کرایه خونه؟ خودرو؟...
درد مردم از جنس معیشیت هست. تا حل نشه، خبر و اطلاع رسانی و به در و دیوار زدن فایده ای نداره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
حرف دل همۀ ما رو زدی؛ نتیجه اینکه رای بی رای و شرکت در انتخابات صرفاً خیانت به خودمون و خانواده هامون هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۹ ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
اینم اضافه کن مسائل مهم رو که از نظر اقتصادی مهم سه الی چهار سال طول میدن و بعضی چیزها مثل ثابت موندن ساعت و.... که به غیر از ضرر چیزی نداره تو یک هفته تایید میکنن چندتا از همکاران من به خاطر شناور بودن ساعت کاری تصادفات مرگبار داشتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
وای خیلی تاثیر گذار بود من دیگه رای میدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۷ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
اگر فیلترینگ یوتیوب را بر دارین رای میدم
اصلا چرا فیلتر شده ؟ بشدت روی محتواش نظارت میشه هیچ چیز غیر اخلاقی نداره فعالیت سیاسی هم نمیشه توش انجام داد
کلی محتوای اموزشی مفید داره
Iran (Islamic Republic of)
کاوه
۱۴:۴۶ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
من رای میدم با قدرت هم رای میدم چون اسم و نام ایران برای من مهم با رای ندادن من چیزی درست نمیشه چون در اون صورت حق دخالت تو امور کشور رو ندارم رای میدم که بتونم حرف بزنم گرایشی به هیچ گروه و حزبی هم ندارم ایران واسم مهم سرزمینم رو دوست دارم کم و کسری تو همه جای دنیا هست فقط مختص ایران نیست منتها برای ایران رو بزرگ میکنند برای خودشون رو سانسور متاسفم واسه کسانی که رای دادنشون رو شرطی میکنند جای که اسم وطن باشه دیگه هیچی مهم نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۹ ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
با این تورم و گرانی و سفهرهای خالی هیچ کس رای نخواهد داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۲ ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
پس تو بودی که دوره قبل به رئیس فعلی مجلس رای دادی که بجای حمایت از مردم و کارگر کالای ایرانی با خرید سیسمونی خارجی از مردم و کارگر کالای خارجی حمایت کرد
توام توی این کار شریک هستی حق کارگر ایرانی رو خوردی.
Iran (Islamic Republic of)
ایرانم
۱۲:۳۸ ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
اقای کاوه ایران برای همه مهمه ولی متاسفانه شما گرونی رونمیبینی یااینکه مشکل نداری .اینایی که میخوای رای بدی اینا همونایی هستن که گرونی و تورم رو بیشتر کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۰ ۱۸ بهمن ۱۴۰۲
جدی می‌فرمایید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
رای به چی بدیم گرانی فقر افسردگی ناامیدی تورم اینده نامعلوم بیکاری ؟
Canada
ناشناس
۱۴:۱۱ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
پس نتیجه میگیریم در انتخابات شرکت نمی کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
به کوری چشم دشمنان ایران و ایرانی رأی می دهیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
ثابت کن ایرانی هستی
Iran (Islamic Republic of)
ایرانم
۱۲:۴۰ ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
حتما رای بدن ازخدا میخوام سال دیگه تو اولین نفری باشی تورم رو لمس کنی
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۱۳:۵۵ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
مجلسی که به درد مردم رسیدگی نکند مجلس نیست.نمایندگانی که به هر موضوعی رسیدگی میکنن بجز معیشت مردم
من با چه امیدی رای بدم به کسانی که دروغ دروغ دروغ و دروغ سرلوحه کارشان است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۲ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
این همه قصه حسین کرد تعریف کردید تا مردم رو به شرکت در انتخاباتی تشویق کنید که در اصل انتصابات هست و نتیجه ش از قبل مشخصه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
سخن پایانی این که چه شرکت کنیم چه نکنیم، انتخابات مجلس دوازدهم در یازدهمین روز آخرین ماه سال برگزار می‌شود و افرادی هم به مجلس راه پیدا می‌کنند.

این جمله یعنی مردم کشک هستند. میدانیم، نیازی به گفتن شما نیست. شما ارباب هستید و ما رعیت. این نظامی است که شما درست کرده اید (نظام ارباب رعیتی). بارها هم ار تریبونهای مختلف این را گفته اید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۰ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
خب برید رای درست بدید کشک کجا بود تحقیق کن رای بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
با این توضیحات یعنی مردم باید رای بدهند حتی اگر نامزد های منتخب واجد شرایط فرد اصلح قابل اعتمادی برای نمایندگی مجلس نیست!!؟؟
سوال اینجاست که وقتی مردم دارید به زور متوسل می کنید و یک فرد غیر اصلح غیر قابل اعتماد نماینده شد آن وقت چه باید کرد!؟
به عنوان مثال افرادی که در دوره قبل رای به رئیس مجلس فعلی دادند برای پست ریاست و ایشان بجای حمایت از مردم و کارگر کالای ایرانی برای نوه خود سیسمونی خارجی تهیه کرده و با این کار از مردم و کارگر و کالای خارجی حمایت کردند را باید به دادگاه کشاند که چرا با رای خود این اتفاق رقم خورد!!؟؟
همه آنهایی که به ایشان رای دادند هم در این کار شریک هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۸ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
اولا این حرفها و تهمت به اثبات نرسید پس نمی توانیم به این حرفها استناد کنیم
ثانیا ما مامور به تکلیف هستیم در قران سوره بقره اواخر سوره بیان شده " لا یکلف الله نفسا الا وسعها" یعنی "هر کسی به اندازه وسعش تکلیف دارد" و می دانیم نسبت به انجام تکلیف در روز قیامت باز خواست می شویم بنابراین شما و همه ما در انتخاب افراد باید دقت لازم را داشته باشیم حالا این که بعد از رای ما آن فرد خدای ناکرده تخلفی کند اصلا چیزی به گردن ما نیست مگر اینکه ما از قبل بدانیم این فرد صلاحیت و قابلیت رای دادن را ندارد بله در اینصورت رای ما برای ما گرفتاری می آورد. نباید تحت تاثیر تبیلغات رسانه های مخالف باشیم چون حتما در تصمیم گیری ما تاثیرر منفی می کذارند باید به عقل خودمان مراجعه کنیم به افراد موثق و مورد اعتماد و اهل فن مراجعه کنیم.
اینکه گفتید هیچکدام قابل اعتماد نیستند حرف درست و دقیقی نیست چون اصلا امکان ندارد در بین این همه داوطلب مثلا 30 نفر مورد اعتماد گیر نیاید؟ مگر می شود؟ برای اینکه قابل اعتماد را پیدا کینم کمی باید زحمت تحقیق و بررسی را تحمل کنیم حرفها و برنامه هایشان را بررسی کنیم لااقل به افرادی که موردد اعتماد خودمان هستند اعتماد کنیم بهر حال رای ندادن مساوی هست با شرمندگی در برابر شهدا و مسئولیت عواقب تلخ و مشکلات آینده کشور هر کسی به سهم خودش به گردنش خواهد بود. اما اگر وظیفه قانونی و شرعی خودمان را انجام دهیم قطعا هیچ مسئولیتی به گردن ما نخواهد بود و در برابر شهدا می گوئیم ما به تکلیف خود عمل کردیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۵ ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
به ناشناس 22:28
استاد محض اطلاع خود رئیس گفت من بی اطلاع خبر نداشتم که رفتند خرید!!!
این یعنی ثابت شده!!!
یعنی گفته خودشم قبول نداری!؟
Iran (Islamic Republic of)
يوسف
۱۳:۲۳ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
عليرغم اينكه از عملكرد مسئولين انتقاد دارم به خاطر شهدايي كه خون دادند تا ما حق راي داشته باشيم مديونم و در انتخابات شركت ميكنم من وظيفه خود را انجام مي دهم مسئوليت دنيا و آخرت با كسي است كه مسئوليت قبول ميكند و كم كاري مي كند و يا خداي نكرده خيانت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۴ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
در حد توان سعی کنیم که رای به صالحترین دهیم بقیه با خدا و وجدان نماینده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۰ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
پس شما وظیفه ات فقط رای دادن هست که خون شهید رو حفظ کنید بله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۲ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
احسنت به این منفی ها هم نگاه نکن اکثرا از آلبانی هستند اخوی خودمم اونجا بود فرار کرد ازبس پای مونیتور نشوندنش گردنش مشکل پیدا کرده دکترها گفتن فلج میشی ادامه بدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
در تمام عمرم در رای شرکت کردم ولی از سال ۱۴۰۰ ریاست جمهوری قسم خوردم که دیگه شرکت نکنم و همین کار رو کردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۹ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
چه کار شاقی کردی که حق شهر وندی خود را ضایع کردی و دل بد خواهان کشور و سفیهان را شاد کردی
خدا خیرت دهد چون اگر با این طرز فکر رای هم داشتی به یقین بدون تامل و به بدتری کاندید رای می دادید. پس تا زمانی که به خود شناسی و نماینده شناسی فکر نکرده ای راه بی فکری خود را ادامه بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۳ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
باید سرنوشت ملتی مانند عراق را تجربه کنید که حاکم کودتایی بدون رای و مستبد چون صدام را تجربه کنید و یا سرنوشت فلسطین بدون حق انتخاب را ، تا لذت رای و حق رای دادن که حق انسان و نشان انسانیت است را بدانید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۳ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
اتفاقا از سال ۱۴۰۰ رای به مسعود ومریم رجبی رای به کومله رای به داعش دادی فکر کردی رای ندادی دادی خوبم دادی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۶ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
هم قسم خوردن شما اشتباه بوده و هم کار شما.
الان که رای ندادی چه مشکلی حل شد؟
چه گره ای باز شد؟
تحریم ها را برداشتند؟
گرانی حل شد؟

اتفاقا
در برابر خون شهدا بابت ابنکه رای ندادیدمسئولیت به گردنت ماند و فردای قیامت باید پاسخ بدهی
اتفاقا اگر رای می داید چه بسا فقط با رای خود شما سرنوشت بخشی از امور کشور با رای آوردن کسی دیگری عوض می شد پس در اینجا هم مقصر هستید
اتفاقا با رای ندادن شما به سهم خودتان باعث تصعیف نظام و کشور شدید یعنی به دشمن کمک کردید و از این بابت هم باید پیش خدا و خون شهدا پاسخگو باشید حتی باید به مردم و اینکه با رای شما اگر فرد دیگری می توانست رای بیاورد و جلو مشکلات را بگیرد نیز مسئولید پس
تا دیر نشده با شرکت در این انتخابات به تکلیف عقلی و قانونی خودتان عمل کنید به وصیت شهدا عمل کنید به احترام میهن و وطن خودتان رای بدهید و دشمن را ناکام بگذارید به وسوسه های دشمن توجه نکنید. قطعا هر کس رای بیاورد در برابر رای شما مسئول هست و باید پاسخگوی شما باشد. موفق باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۸ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
اگر بدانید که گرگ ها چگونه به گله بی مدافع حمله می کنند و می درند هر گز چنین تفکری را نشر نمی دادید به قول بزرگان در مثل مناقشه نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
شما که همش تهدید کردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۵ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
اگر خوانش با تعقل و بی غرض باشد ، آنچه گفته شد ترغیب به مشارکت و دشمن شناسی تهدیدات دشمن بود و آینده نگری مخاطب و اینکه نباید دشمن را دست کم گرفت و البته احتیاط شرط عقل استو راه نمایی مردم از وظایف پیامبران و حق الناس است ، طبق بیان شما ترغیب و تذکر معلم به تلاش بیشتر تا اخر سال و امتحانات کلا تهدید است !
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۱۰ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
یعنی خوشم میاد این مطلب با چاشنی تهدید هم نوشته شده ...
و درست گفت در نظرات بالا اقا مصطفی ...شرافت چیزی است که در قلم شما وجود ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۱ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
و تو چه می دانی که شرافت چیست؟ از کاه کوه ساختن ؛ تشویق به عدم مشارکت در سرنوشت خود و جمع ، گوسفندی زندگی کردن ، آیا در قلم شما غیر از شر و آفت ،چیزی هست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۶ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
حتی اگه خودم و خانواده ام از گشنگی بمیریم و دیگه چیزی نداشته باشیم من بازهم برای نظام مقدسم و حفظ اون میام پای صندوق رای.هرکی رای نده ضد انقلابه.ضد انقلاب یعنی مخالف اسلام و خدا.کافره نجاسته.ریختن خونش واجبه.مرگ بر منافق و ضد انقلاب.مرگ بر انگلیس و امریکا و اسراییل.لعنت به همشون
Sri Lanka
ناشناس
۲۲:۰۵ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
هیچ جیره خور چاپلوسی از گشنگی نمرده مطمئن باش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۴ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
منم حتما رای میدم با اینکه از لحاظ اقتصادی در تنگنا هستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۲ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
احسن ، مرحبا ، بارک الله
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۱:۱۳ ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
هر چیزی رو به هر چیزی ربط نده
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۲:۵۸ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
بنده قصد شرکت در انتخابات خبرگان و مجلس ندارم و متن شما را خواندم و مرا به شرکت در انتخابات قانع نکرد.
میکروفن های مجلس داد میزنن که باید از تولید ملی حمایت کنیم و وام های خرید کالای ایرانی میدهند ولی نماینده مجلس 9چمدان از ترکیه کالامیخرد بعنوان سیسمونی نوه اش و بعد دردفاع ازخود میگوید من خبرنداشتم خانواده ام به ترکیه رفته اند خوب توکه مدیریت خونت رو نداری چطوری می خوای مجلس رو مدیریت کنی
مجلس قانون وضع می کند بعد یک پزشک با دور زدن قانون میشود شهردار و مجلس هم صدایش در نمی اید
مجلس قانون وضع می کند و مامور قانون که وظیفه اجرای قانون را دارد نماینده مجلس سیلی به گوش او می زند
مجلس قانون پیوستن ایران به FATF را تصویب میکند و در شورای نگهبان تایید می شود اما در مجمع تشخیص مصلحت توسط نمایندگان غیرمنتخب مردم رد می شود
بعضی از نمایندگان فعلی برای دور بعد ردصلاحیت شده اند خوب اگر صلاحیت ندارند پس چرا الان نماینده اند
بزرگترین اختلاس تاریخ که مربوط به چای دبش بود انجام شد ولی مجلس هیچ وزیری را استیضاح نکرد
و هزاران دلیل دیگر برای شرکت نکردن در انتخابات وجود دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۵ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
مثل پسر نوح که افکارس با پدرش نبود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۴ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
باشگاه خبر نظرات همه رو انتشار بده یا اصلا نشر نده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
همه مدل مجلسی در این سال ها آزموده شدن، آزموده رو هم آزمودن خطاست، مجلس نماینده هرچیزی هست الان مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
ما رای نمیدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۵ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
رای میدید به اسرائیل آمریکا داعش عربستان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۹ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
خوب ببینید کی خوشحال می شه و کی آسیب می بیند و کی یکی از نشانه های انسان بودن را از دست می دهد! چون تنها موجود رای دهنده انسان است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۹ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
نماینده میاد وعده میده که ریس جمهور هم توانایی انجامش را نداره مثل مهار تورم و گرانی همش فقط دنبال منافع خود و خانواده خودشان هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۲ ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
نامزد خوب را می توان از وعدو وعید معقولش شناخت بگذار هرچه دلتنگشان می خواهد بگویند ، شنونده باید عاقل و حکیم باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۹ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
سلام علیکم، شما رکورددار غیبت در جلسات مجلس رو میشناسید؟ عضو کمیسیون اقتصاد هستن. البته، اقتصاد ما که نیازی به کمیسیون و وزارت اقتصاد نداره همه چی آرومه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۴ ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
این گفتار شما نیز غیبت است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۷ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
خود این متن گزارش گواه این است که علت اصلی عدم شفاف سازی نسبت به موضوعات مختلف با مردم است، اینکه می خواهند می خواهید به پای دشمنان بیاندازید دیگر جواب نخواهد داد،
طی این چند سال اخیر با اخبار غافلگیری های صبح روزای هفته و اعلام شفاف سازی ها در پرونده ها رانتی مسئولین به خوبی نشان داده اند که نقش مردم در این کشور چیست
پس چه باشند نباشند چه رای بدهند یا ندهند برایشان مهم نیست که اگر مهم بود مردم رو غافلگیر نمی کردند،
United States of America
ناشناس
۱۲:۳۸ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
لطفا برای مردم نسخه نپیچید اجازه بدید خودشون تصمیم بگیرند اگه نمی خواهند رای بدهند دلایل خودشون را دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
نتیجه رای دادن این شد که با تصویب قانون 5 سال از حق بیمه مون رو خوردن رفت. قرار بود 30 ساله بازنشست بشیم شد 35 سال.
چه کسی میره به کسایی که علیه مردم قانون تصویب میکنن رای بده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۷ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
تو کشورهای دیگه هم سن باز نشتگی رفته بالا
-
ف
۰۸:۵۴ ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
من رای نمیدهم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
هرموقع دلار شد 10هزارتومان تورم یک رقمی میشه رای داد الان به نون شب محتاجیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
تمام نمایندگان مجلس و مسعولان مدیران شکم سیر باید جواب بدند چرا و فقط چرا به اندازه کارگر نباید حقوق بگیرند . چه کارهایی کرده اند که ارزشش از کار کارگر بیشتربوده و هست که شکم هاشون باید سیر باشه و چشماشونم هم فقط گل ببینه و بلبل .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۱ ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
چون آنها درس خوانده و رای دارند و مسئول هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۳ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
برای اقتدار و سر بلندی ایران رای می دهیم تا دشمنان داخلی و خارجی چشم طمعشان کور شود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
قانع نشدم بخوام رأی بدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۲ ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
تصویب نشد
Iran (Islamic Republic of)
احمدرضا
۱۱:۵۹ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
تا قانون افزایش بازنشستگی رو کنسل نکنید ما با خانواده هامون در هیچ کجا شرکت نمیکنیم.
Iran (Islamic Republic of)
کاوه
۱۴:۳۲ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
شما شرکت کنی هم این قانون اجرا میشه نکنی هم اجرا میشه ولی من با خانوادم شرکت میکنم با اینکه منم از این قانون راضی نبستم ولی برای ایران و به نام ایران شرکت میکنم چون شرکت نکنم دودش اول تو چشم خودم میره
-
خ
۰۸:۵۵ ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
افرادی که انتخاب میشن باید نماینده مردم باشن و به درد دل مردم گوش بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
رای نمیدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۱ ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
رای دادن عقل ، شعور ، تعهد و احساس مسئولیت می خواهد که از نشانه های انسان می باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۵ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
عملکرد غیرمستقلانه شورای نگهبان و ترجیح مصلحتهای جناحی به قانون از عوامل اصلی کاهش مشارکت است. شورا عملا چندنفری را هم که نماد کفایت و انجام وظایف نمایندگی هستند را حذف و افراد معلوم الحالی مثل نوبخت را تائید کرده است.بنابراین نمیتوان ادعای دغدغه مشارکت را از طرف خودکامگان با توجه به دلسرد کردن دلسوزان صدیق و خادمان خوش سابقه چندان جدی گرفت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۵ ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
شما که ادعای دغدغه مندی و عدم خود کامگی دارید و احتمالا دلسوز و صدیق و خادم و خوش سابقه هستید چرا نامزد نشدید؟
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۲۲:۲۳ ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
در پاسخ به جواب آقا یا خانوم ناشناس
(شما که ادعای دغدغه مندی و عدم خود کامگی دارید و احتمالا دلسوز و صدیق و خادم و خوش سابقه هستید چرا نامزد نشدید؟)

در کجایه قانون آمده که هر ایرانی دارای دغدغه مندی، عدم خودکامگی،دلسوز، و خادم و خوش سابقه،میتواند برای نمایندگی مجلس و شورای نگهبان کاندید شود؟ اگر هست بنده به توکل بر خدا این گذینه ها رو دارم. بسم الله
United States of America
محمد
۱۱:۵۴ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
وقتی ییایم رای بدیم بنظرت چی حل میشه کسی نخبه تره میره مجلس الان به نظر خودت . کی نخبه هست از بین کسای که هستن من میگم هیچکس اینا هم که امدن فقط برا منافع خودشون امدن . همه ما میدونیم اقتصادمون داره مردم رو بیچاره میکنه چرا الان کاری نمیکنن مگه اینا تخصصشو ندارن اگر ندارن چطوری اسم نویسی کردن یا رانتی داشتن که نوشتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۸ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
خوب تحقیق کن بهترین ها بفرست مجلس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۷ ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
اسم نویسی مهم نیست مهم رای آوردن از مردمی است و تعهد به رای دهندگان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
همه رای بدید خدای نکرده اگر اقتدار کشور زیرسوال رفت هممون سیلی میخوریم نگید بمن چه هر بلایی باشه سرمون خواهد امد فکر کنید تو رو خدا دودش تو چشم خودمون میره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۳ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
چشم عباس آقا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
وقتی یک نماینده با یک سری وعده وارد مجلس میشه و بعد از ورود به مجلس تمام وعده هاش یادش میره من رای دهنده به این نتیجه میرسم که از من به عنوان یه نردبون استفاده شده بعد از رای آوردنش دور انداخته شدم چون به هیچ صورت امکان پس گرفتن رای خودم یا مواخذه ی اون نماینده رو ندارم این یکی از مهم ترین دلایل رای ندادنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
پس از مطالعه دقیق متن فوق به نظر حقیر آنچه که تنور انتخابات رو گرم میکنه مناظره و سخنرانی و فعالیت ستادها نیست عزیزان؛ خروجی و عملکرد مجالس قبلی در راستای تامین امنیت و رفاه و آسایش مردم هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۸ ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
رفاه و آسایش مردم را خوب آمدی اما امنیت کار نیروهای امنیتی و اطلاعاتی و مرزبانان است
Iran (Islamic Republic of)
ما
۱۱:۳۶ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
البته توجه داشته باشید که عمر مفید انسان ۷۵سال در ایران است.۲۵سال اول هیچی ۱۵ سال اخر هم هیچ این وسط ۳۵سال پویایی لازم برای تامین زندگی خود و فرزندانش را دارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
تاثیر تو معیشت ؟؟؟؟؟ کی اینا بفکر معیشت ملت بودن هر چیزیکه ب ضرر ملت بود اونا تصویب میکنن رای بی رای
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
اشتباه نکن در هر صورت مجلس برگزار می شود پس چه خوب که فرد کار بلد برود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
امروز خبری از رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس خواندم که گفته بود از کشاورزان سیب زمینی را کیلویی ۱۲ هزار تومان می خرند و ۵۰ هزار تومان می فروشند ، در حالی که از اول سال تا حالا هیچوقت سیب زمینی از ۲۰ تا ۲۵ هزار تومن در هر کیلو بالاتر نرفته است و این نشان می دهد یک نماینده که عضو کمیسیون هم هست از قیمت ها خبر ندارد ، آخه امثال این نماینده چه کاری می تونند برای ما بکنند ؟ علاوه بر این که بعضی از نمایندگان همه اش دنبال منافع حزب و گروه خودشون هستند و تو سر و کله هم می زنند ، دروغ هم که بعضا ماشاالله از حد خارج است ، پس برای چی رأی بدیم ؟ من تا حالا همه انتخابات ها شرکت کردم اما این اولین بار است که تصمیم گرفتم شرکت نکنم ، شاید قدری به خود بیایند ، در حالی که دلائل شما همه منطقی اما من جوابی برای سؤالاتم ندارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
من نگاه فرزندم میکنم که نمیتونه ازدواج کنه گوشت کیلو 700 تومان اجاره خونه سر به فلک کشید رای بی رای جمع کنید این مسخره بازی ها رو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۰ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
توقع جوانها رو پایین بیارید ازدواج کنند رو جوانها کار کنید مجالس آنچنانی خرید های لاکچری عروسی حذف کنید مهریه معقول و........ازدواج ها زیاد میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۴ ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
یعنی اگر جمع کنیم پسرت بهتر می شه اجاره خونه درست می شه ، پسرت عاقل می شه و ازدواج می کنه و می ره سر زندگی خودش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۶ ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
عمو تو با فرزندت مشکل داری ، چرا سر نماینده مجلس خالی می کنی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
اگردر کشور احزاب آزاد و مستقل وجود داشته باشد
مردم خودشون با حضوردرحزب مورد علاقه اول خط و مشی حزب را برای اداره امور می پسندن و انتخاب می کنند که همون حزب نماینده ای معرفی می کند تا ان مشی را اجرایی کند و اگر نکرد حزب جوابگو خواهد بود
نماینده شما هیچ خط و مشی روسنی را برای اداره امور مملکت نمایندگی نمیکند بلکه منتظره باد از کدوم سمت بوزه !
-
ناشناس
۱۱:۱۰ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
اگر هیچکدام از نامزد های نمایندگی را قبول نداشتیم چکار کنیم ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
به اونی که بیشتر مورد تائیدت است رأی بده
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۲۲:۲۹ ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
خالی پر کنید تا تنور انتخابات داغ بشود سرخ بشود بترکد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
انتخاب قبلا انجام شده دیگر نیازی به رای ما نیست
Sri Lanka
ناشناس
۲۲:۱۰ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
دمت گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۱ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
شبکه من وتو مگه فعاله مگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۴ ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
جدی میگوی ؟ کی ؟ چرا من خبر نداشتم؟ پس چرا دوباره رای گیری می کنند؟ شاید برا امثال من و شما
United States of America
ناشناس
۱۱:۰۰ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
بله صحیح ازاین مجلس پنج سال بیشتر کار کردن نصیبمان شد
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۵۷ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
تریبون را کی می دهید
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۰:۵۶ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
شرافت چیزی است که در قلم شما وجود ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
درود بر شرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۶ ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
اخه امروزه همه در دنیای مجازی هستند و دیگر کمتر از قلم استفاده می کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
باشه تو راست میگی ولی من رای نمیدم. از طرف خودم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۱ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
الان ما را متقاعد کردی که رای بدیم ؟
Netherlands
Mohammad
۱۰:۵۰ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
هر وقت گرونی و فساد و گسترش فقر رو تونستید جلوشو بگیرید ما رای میدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۹ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
تو که ایران نیستی منافق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۲ ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
وقتی رای ندیم کی می خواهد جلوی گرونی و فقر و فساد را بگیرد؟
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۰:۴۹ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
من رای نمیدم
نماینگان مجلس برای مردم هیچ کار مفیدی انجام نمیدن و فقط به ضرر مردم رای میدن.
من به عنوان یک شهروند وقتی رای میدم که نظر من هم به عنوان یک نفر (یک انسان) مهم باشه.یکی از نمایندگان به اصطلاح مردمی برای وضعیت اقتصادی مردم کاری کرده؟
من به قانون حجاب و بگیر و ببند ماشین اعتراض دارم.کجا اعتراض کنم؟ کدام نماینده به جای من اعتراض میکنه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۰ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
توی آلبانی نشین رأی نده ایرانی اصیل رأی می دهد
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۲:۲۰ ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
14:10
تو آلبانی زندگی نمیکنم، مثل شما در ایران حضور دارم و جایی هم نخواهم رفت.
شما رای بده انشالله که وضعیت بهتر بشه
Iran (Islamic Republic of)
j,h
۱۰:۴۷ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
اگه مردم دلسوزی ببینند فداکاری میکنن وقتی هر روز بدتر از دیروزه دلار گرونتر از دیروز و فشار بیشتر چه فرقی میکنه کی باشه یه موقع دیدی از فشار زیاد مردم دوستار دشمن خودشون میشن مثل دیگی که میگن اگه برای من نجوشه میخوام سر سگ داخلش بجوشه بفکر رفاه مردم نیستید مثلا اجناس با دلار چند دست مصرف کننده میرسه مثل خودرو یه حساب سر انگشتی بکنید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۱ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
توهم که مثل فرخ نژاد حرف می زنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
طولانی بود حال نداشتم بخونم .....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۰ ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
خسته نباشی لابد به یه نماینده مثل خودت رای می دهی که حال نداره و اصلا نمی دونه برا چی نامزد شده!
Iran (Islamic Republic of)
شاهرخ
۱۰:۴۷ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
عوارض شهرداری جدیدا چهار برابر شده و معلوم نیست در عرض این یکسال حقوق مردم چهار برابر شده است و یا این که خدمات آنها چهار برابر شده است. همه در حال چاپیدن هستند. مبلغ آبی که این دوره آمد نوشته مابه التفاوت دوره 4 و 5 و باز یک مبلغ هنگفتی اضافه شده است. مبلغ آب عمومی ساختمان که با نرخ آزاد حساب می شود و در تابستان مبالغ غیرقابل تصوری آمده بود باز همین مابه التفاوت را نوشته اند معلوم نیست در این حکومت چی به چی هست الان به فکر رای مردم هستند که راحتر بچاپند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۶ ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
شهر دار را شورای شهر و شورای شهر را رای مردم انتخاب می کنند و نماینده شهر کمتر از 10 درصد در این موضوع حق ابراز نظر دارد
در مورد مبلغ آب و برق باید به روشی مسالمت آمیز و جمعی و از طریق رسانه ها مطرح و به نظر نمایندگان و دولت بررسد تا بررسی و حل گردد با امید به خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
نه میخونیم نه رای میدیم
Iran (Islamic Republic of)
جهانبخش
۱۰:۴۶ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
خیلی تاثیر گذار بود. واقعا متحول شدم.......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
????
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۳ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
متحول شدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
شرکت حتما میکنم..چون کشور رو دوست دارم..
Iran (Islamic Republic of)
شاهرخ
۱۰:۳۴ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
رای دادن و ندادن هیچ ربطی به معیشت مردم ندارد. در همین چهارسال آقایانی که به ظاهر انقلابی بودند قیمت دلار 4 برابر شده است. همه مفسد هستند و همه با رانت به مجلس رفته اند. افراد بی شرف باز تایید صلاحیت گرفته اند و قطعا همه آنها به فکر منافع خودو خانواده و طایفه خود هستند و خواهند بود و هیچ توجهی به هیچ یک از اقشار دیگر ندارند و نخواهند اشت. تنها چیزی که با رای دادن حل می شود قلدری بیش از ندازه شماست که در دنیا یکه تازتر می شوید و باز همان شدت تحریم و شدت ضرر به مردم را در پی خواهد داشت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
درود بر شرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۳ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
تاثیر گذار بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۲ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
رای نمیدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
این که چه شرکت کنیم چه نکنیم، انتخابات مجلس دوازدهم در یازدهمین روز آخرین ماه سال برگزار می‌شود
پس ما رای نمیدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۳ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
اشتباه مثبت دادم با افتخار رأی می دهم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۴ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
اشتباهی مثبت دادم
Germany
ناشناس
۱۰:۲۱ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
من راى ميدم به نماينده شهرستان ناصرآباد به كيارش زرقونى مدير پاساژ پالميرا با ٢٠ سال سابقه خدمت در مديريت و حفظ حقوق شهروندان با كد ١١٢١٣١٠ لطفا كامنت را بگذاريد تبليغى بشود براى اين نماينده عزيز و مردميمان با تشكر
Russian Federation
ناشناس
۱۱:۳۵ ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
تبلیغات منفی میکنی دوست من ، اگه یکیم میخواست بهش رای بده با دیدن این تعداد از نظر منفی منصرف میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۵ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
جالبه... از یک طرف مردم شعور سیاسی برای رفراندوم ندارند! اما شعور سیاسی برای انتخابات نمایشی مجلس و ریاست جمهوری رو دارند!
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۲۲:۴۰ ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
در هیچ کجایه دنیا رفراندوم در زمان صلح و حاکمیت یک نظام بر کشور برگذار نمیشه.
چه خوب و چه بد.

بله اگر مردم آزاد باشند و دشمن خارجی نداشته باشیم.من با رفراندوم موافقم! اما مردم ایران مردم آزاد و واقعا دارای شعور انتخاباتی نیستند.

مردم ایران آزادی رو نمیفهمند. کلمه آزادی در ایران برابر شده با:لخت و عریان شدن در انظار عمومی و مسائل جنسی و لگدمال کردن منافع عمومی بنفع یک شخص
Iran (Islamic Republic of)
Hossein
۱۰:۱۴ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
رای بی رای.....