باشگاه خبرنگاران گزارش می‌دهد/

اعتماد به کدام فهرست از نگاه مقام معظم رهبری اطمینان‌بخش است؟

رهبر معظم انقلاب بارها تاکید کرده‌اند که "هیچ‌کس از رأی من مطلع نخواهد شد".

اعتماد به کدام فهرست از نگاه مقام معظم رهبری اطمینان‌بخش است؟به گزارش خبرنگار گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز 7 اسفندماه برگزار می‌شود از این رو فهرستی توسط جریان‌های اصلاح‌طلب، اصولگرا، مستقلین و اعتدالگرایان اعلام شده است که در فرصت قانونی با تبلیغات لیست خود را به مردم معرفی کرده‌اند.

داوطلبانی که در لیست‌ها قرار گرفته‌اند از سوی شورای نگهبان تایید صلاحیت شده‌اند از این رو هر داوطلب شرایط حضور در مجلس دهم را دارد اما این امر در نهایت بستگی به رأی مردم دارد، مردم هم باید به اولویت‌هایی مانند تخصص، تعهد و تجربه توجه کنند، چرا که نمایندگان در مجلس برای دوره 4 ساله با قانونگذاری نسبت به سرنوشت کشور تصمیم‌گیری می‌کنند.

انتخاب اصلح از اهمیت بالایی برخوردار است اما حضور مردم پای صندوق‌های رأی نیز از این قاعده مستثنی نیست چرا که چشم جهانیان هر ساله به انتخابات ایران دوخته شده است اما مردم ما همواره به اهمیت حضور در پای صندوق‌های رأی توجه کرده‌اند و حضور پررنگ و پرشکوهی را به نمایش گذاشته‌اند.

** اعتماد به فهرست اطمینان‌بخش

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیرشان با مردم قم با اشاره به اینکه افراد برای رأی دادن به نامزدها باید به شکل اطمینان‌بخشی به نتیجه برسند، روش اعتماد به فهرستی که از سوی افراد متدین، مؤمن و انقلابی معرفی شده باشد را، راه خوبی برای انتخاب نمودن برشمردند و فرمودند: «به نظر بنده این‌جور میرسد که چون یکایک افراد را ممکن است نشناسیم -خود بنده هم وقتی این فهرستها را می‌آورند که بیایم رأی بدهم، بعضی از آدمهای این فهرستها را نمی‌شناسم امّا اعتماد میکنم به آن کسانی که [اینها را] معرّفی کرده‌اند، و نگاه میکنم ببینم آن کسانی که این فهرست را معرّفی کرده‌اند چه کسانی هستند؛ اگر دیدم اینها آدمهای متدیّن و مؤمن و انقلابی‌ای هستند، به حرفشان اعتماد میکنم و به [فهرست‌] آنها رأی میدهم؛ اگر دیدم نه، کسانی که این فهرست را داده‌اند کسانی هستند که به مسائل انقلاب، به مسائل دین، به مسائل استقلال کشور خیلی اهمّیّتی نمیدهند، دلشان دنبال حرف آمریکا و غیر آمریکا است، به حرفشان اعتماد نمیکنم؛ به نظر من این راه خوبی است- نگاه کنیم ببینیم این فهرستی که به ما داده میشود برای مجلس شورای اسلامی یا مثلاً برای مجلس خبرگان، این فهرست را چه کسی دارد به ما میدهد. به افرادی اعتماد بکنیم که واقعاً به دین‌داری اینها و به تقیّد اینها اعتقاد داشته باشیم؛ بدانیم اینها متدیّنند، بدانیم انقلابی‌اند، بدانیم در خطّند، در راه امامند، امام را واقعاً قبول دارند؛ راهش این است که اینها را بدانیم.»

** پیکره اصلی لیست‌های انتخاباتی

در لیست شورای ائتلاف اصولگرایان 9 داوطلب با سوابق اقتصادی، 5 داوطلب با سوابق فرهنگی، 6 داوطلب با سوابق فرهنگی- سیاسی، 1داوطلب با سوابق اقتصادی- سیاسی و دیگر داواطلبان این لیست با سابقه کاملا سیاسی حضور دارند.

در لیست ائتلاف اصلاح‌طلبان هم 22 داوطلب با سوابق سیاسی، 7 داوطلب با سوابق فرهنگی و 1 داوطلب با سوابق اقتصادی در این لیست حضور دارند. البته در این میان بعضی از حزب‌ها به طور جداگانه لیست ارائه داده‌اند.


** رهبر انقلاب: هیچ‌کس از رأی من مطلع نخواهد شد

«رهبری، یک رأی بیشتر ندارد. بنده‌ی حقیر مثل بقیه‌ی مردم، یک رأی دارم؛ این رأی هم تا وقتی که در صندوق انداخته نشود، هیچ کس از آن مطّلع نخواهد بود. حالا ممکن است آن کسانی که صندوق دست آنها است، بعد باز کنند، خط این حقیر را بشناسند، بفهمند بنده به چه کسی رأی دادم؛ اما تا قبل از رأی دادن، کسی مطّلع نخواهد شد. اینجور نیست که کسی بیاید نسبت بدهد که رهبری نظرش به فلان است، به بهمان نیست. اگر چنین نسبتی داده شد، این نسبت درست نیست.» ۱۳۹۲/۰۱/۰۱

رهبر معظم انقلاب بارها تاکید کرده‌اند که "هیچ‌کس از رأی من مطلع نخواهد شد" از این رو نمی‌توان پیش‌بینی کرد که چه افرادی مورد تایید مقام معظم رهبری برای انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی هستند.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.