دومین سردخانه پسته در فردوس راه اندازی می‌شود

معاون جهاد کشاورزی فردوس از افتتاح دومین سردخانه پسته این شهرستان در آینده نزدیک خبر داد.

پارسا معاون جهاد کشاورزی فردوس با اشاره به قیمت پایین محصول پسته گفت: قیمت پسته در اختیار ما نیست و تنها با صادرات است که قیمت پسته افزایش پیدا می‌کند و پسته کاران برای اینکه پسته هایشان آفت نزند باید آن‌ها را در مکان‌های سرد و سردخانه نگهداری کنند.

او از آمادگی یکی از سردخانه داران شهرستان برای نگهداری بیش از هزار تن پسته خبرداد و افزود: برای جلوگیری از فساد پسته ها، پسته کاران باید پسته خود را در سردخانه در دما و رطوبت مناسب قرار دهند تا زمانی که شرایط بازار بهتر شود، بتوانند به دسترنج واقعی خود برسند.


بیشتر بخوانید


پارسا از مقدمات تأسیس یک دستگاه سردخانه دیگر خبر داد و اظهار کرد: یکی از کشاورزان پسته کار را برای اخذ مجوز و تأسیس سردخانه معرفی کرده ایم و به زودی دومین سردخانه در شهرستان فردوس فعال خواهد شد.

معاون جهاد کشاورزی فردوس بیان کرد: شرایط آب و هوایی و تغییرات اقلیمی و افزایش قیمت نهاده‌های کشاورزی در تولید پسته باعث ضرر و زیان کشاورزان شده و خریداران پسته هم رغبتی به دلایل بی رونقی بازار ندارند؛ لذا با توجه به گرمای هوا کسانی که پسته در انبار یا منزل خود نگه داری می‌کنند باید به طور حتم پسته‌ها را به سردخانه انتقال دهند تا ازفساد پذیری آن کاسته شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.