وزیر دفاع آمریکا مدعی شد: به حمله هفته گذشته در اردن پاسخ خواهیم داد

وزیر دفاع آمریکا ضمن بیان ادعا‌هایی در خصوص حمله هفته گذشته به پایگاه این کشور در اردن گفت که واشنگتن به این حملات پاسخ خواهد داد.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در خصوص حادثه حمله به پایگاه این کشور در شمال شرق اردن و کشته شدن سه سرباز آمریکایی ادعا کرد: «ما تمام اقدامات را برای دفاع از منافع خود و مردم آمریکا انجام خواهیم داد و در مکان و زمان مناسب به این حمله پاسخ خواهیم داد». 

به گزارش الجزیره، آستین گفت که از زمان کشته شدن سربازان آمریکایی روز‌های سختی را سپری کرده و ادعا کرد که رئیس جمهور آمریکا حمله به سربازان کشورش را تحمل نخواهد کرد. 

وی در ادامه گفت واشنگتن به اجتناب از گسترش درگیری‌ها در غرب آسیا ادامه می‌دهد، اما در عین حال «اقدامات لازم را برای دفاع از خود» انجام خواهد داد. 

آستین در انتها اذعان کرد که حمله به نیرو‌های این کشور «فجیع» بوده است و ادعا‌هایی را در خصوص ارتباط ایران با این حملات مطرح کرد.

ادعا‌های وزیر دفاع آمریکا در حالی بیان می‌شود که دفتر نمایندگی کشورمان در سازمان ملل روز دوشنبه اعلام کرد ایران در حمله به پایگاه آمریکایی در شمال شرقی اردن «هیچ گونه» دخالتی نداشته است. 

پیش از این، کاخ سفید گروه مقاومت اسلامی عراق را مسئول این حادثه اعلام کرده بود. 

بایدن همچنین پیش از این گفته بود که به دنبال «جنگ گسترده‌تر در خاورمیانه نیست».

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۷ ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
شاگردان خوب زیاد شدن پاسخ تو پاسخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۲ ۱۲ بهمن ۱۴۰۲
هیچ غلطی نمیتونن بکنن
آخرین اخبار