اهدای نشان نقره دومین دوسالانه هدهد سفید در یزد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد گفت: مراسم اهدای نشان نقره دومین دوسالانه هدهد سفید در کتابخانه مرکزی یزد برگزار شد.

رفیعی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد گفت: اهمیت دادن به مسئله کتاب، کتابخوانی و ترویج فرهنگ مطالعه یکی از راه‌های مهم توسعه فرهنگی به‌ویژه در بین کودکان به‌عنوان آینده‌سازان جامعه است.

او افزود: اختتامیه مرحله استانی دومین دوسالانه «نشان هدهد سفید» که با ارائه فهرست ۳۰۰ عنوان کتاب پرمخاطب بخش کودک و نوجوان کتابخانه‌های عمومی از خرداد امسال از سوی کتابخانه‌های عمومی آغاز شده بود، به میزبانی کتابخانه مرکزی یزد برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد با اشاره به اینکه جشنواره نشان هدهد سفید یکی از رویداد‌های موفق و مؤثر در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور است، اظهار داشت: این جشنواره گام بزرگی برای ارتباط کودکان و نوجوانان با کتاب و مطالعه است.

رفیعی با تأکید بر انجام برنامه‌های مختلف فرهنگی، ترویجی و کارآفرینی که در سال‌های اخیر نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برنامه‌ریزی و اجرا می‌کند، ادامه داد: این نهاد مردمی به‌عنوان مهم‌ترین متولی فرهنگ کتابخوانی در ایران است و توجه خود را به قشر کودک و نوجوان معطوف کرده است و تولید برنامه تلویزیونی هدهد سفید، برپایی جشنواره نشان هدهد سفید، راه‌اندازی کتابخانه سیار هدهد، تأسیس کتابخانه‌های تخصصی برای کودکان و نوجوانان، راه‌اندازی بخش ویژه کودک و نوجوان در کتابخانه‌های عمومی بخشی از جمله این اقدامات است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد در پایان ضمن اشاره به اینکه آینده کشور در دستان کودکان و نوجوانان است گفت: امیدواریم آنچه که اتفاق می‌افتد، منجر به این شود که نسل آینده بیشتر اهل مطالعه و کتاب باشند.

گفتنی است منتخبین در روز‌های ۲۸ و ۲۹ دی به رقابت در مرحله استانی پرداختند و درخصوص سئوالات کتاب‌شناختی و مفهومی، معرفی جذابیت‌های کتاب و میزان شناخت از نویسنده و ناشر مورد ارزیابی قرار گرفتند و پس از داوری ۴۴ نفر در بخش‌های مختلف؛ هفت نفر در بخش کودک، سه نفر در بخش نوجوان و سه نفر در بخش کتابدار و کارشناس حوزه کتاب به نشان نقره هدهد سفید دست یافتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار