افزایش ۷۲ درصدی دفاتر اسناد رسمی استان یزد

معاون امور اسناد اداره کل ثبت اسناد و املاک استان یزد از افزایش ۷۲ درصدی تعداد دفاتر اسناد رسمی این استان در امسال خبر داد.

محسن صحرایی معاون امور اسناد اداره کل ثبت اسناد و املاک استان یزد گفت: این سازمان امسال درصدد جذب ۹ هزار و ۵۰۰ سردفتر اسناد رسمی است که این امر با احتساب اینکه هر دفترخانه یک دفتریار و حداقل یک کارمند داشته باشد زمینه اشتغال بیش از ۳۸ هزار نفر از تحصیلکردگان را فراهم می‌کند.

او افزود: یکی از وظایف سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، تنظیم روابط حقوقی بین اشخاص است تا از این طریق بهداشت حقوقی در جامعه حاکم شود که این مهم با تنظیم اسناد در دفاتر اسناد رسمی محقق می‌شود.

معاون اداره کل ثبت اسناد یزد ادامه داد: از سوی دیگر طرح الزام به ثبت سند رسمی که مراحل نهایی تصویب خود را سپری می‌کند عزم قانونگذار را در ارزش و جایگاه سند رسمی مشخص می‌کند تا با تنظیم سند رسمی در روابط حقوقی اشخاص شاهد کاهش اختلافات و کاهش پرونده‌های قضایی باشیم.

صحرایی خاطرنشان کرد: به منظور اشتغالزایی جوانان، دفاتر اسناد رسمی استان یزد با جذب سران دفاتر جدید بر اساس آزمون برگزار شده، از ۱۲۸ دفتر در امسال به ۲۲۰ دفترخانه افزایش می‌یابد.

به گفته او، همچنین به منظور الکترونیکی شدن اسناد و اجرای دولت الکترونیک، از ابتدای امسال تا نیمه دی ماه بالغ بر ۲۳۰ هزار سند رسمی در ۱۲۸ دفترخانه اسناد رسمی استان تنظیم شده که از این تعداد حدود ۱۳۶ هزار سند وکالت بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار