ضرورت فرهنگ‌سازی برای اعمال قانون با دوربین کنترل سرعت/ پلیس راه حوزه استحفاظی خود را برای اقدامات ترافیکی مشخص کند

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل بر فرهنگ‌سازی برای اعمال قانون با استفاده از دوربین‌های کنترل سرعت در راستای کاهش حضور فیزیکی در محل، تأکید کرد.

سیدکمال‌الدین میرجعفریان در نشست کمیسیون ایمنی راه‌های استان با تقدیر از عوامل راهداری و پلیس راه فعال در راه‌ها بیان کرد: فرهنگ‌سازی در خصوص اعمال قانون از طریق دوربین‌های کنترل سرعت موجب رعایت نظم و انضباط ترافیکی می‌شود.

او با اشاره به ضرورت ارائه خدمات ترافیکی در خروجی شهرها، تعیین حوزه استحفاظی پلیس راه و تفکیک آن از حوزه شهری را یادآور شد و افزود: پلیس راه و شهرداری‌ها موظف به انجام اقدامات مرتبط ترافیکی در محل و حوزه استحفاظی خود هستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل با اشاره به بارش‌های اخیر برف در استان و اقدامات شهرداری‌ها در بازگشایی معابر، اظهار کرد: برخی افراد با پارک و رها کردن خودرو‌های خود در مسیر‌های برف‌روبی موجب اخلال در اقدامات شهرداری‌ها شدند.

میرجعفریان با بیان اینکه احترام به حقوق مردم برای همکاری در بازگشایی معابر ضروری است، ادامه داد: باید رسانه‌ها و پلیس راهنمایی و رانندگی با همکاری شهرداری‌ها برای پرهیز از پارک خودرو‌ها در معابر به مردم اطلاع‌رسانی کنند و در صورت بی‌توجهی، نسبت به انتقال خودرو‌ها با جرثقیل اقدام شود.

او هم‌چنین با تأکید بر همکاری خبرنگاران و رسانه‌های مکتوب و مجازی استان برای تولید محتوا در خصوص راهبری اصولی اقدامات و مدیریت شهری در زمینه برف‌روبی، فرهنگ‌سازی در این خصوص را گامی برای تبیین عملکرد شهرداری‌ها و انتقادات سازنده و منطقی دانست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.