محرومیت و ابطال گواهینامه رانندگان دارای نمره منفی در اردبیل

رئیس پلیس راهور شهرستان اردبیل گفت:رانندگان پرتخلفی که دارای نمره منفی هستند دفترچه شان اخذ و گواهینامه آن‌ها ابطال می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سرهنگ علیپور، رئیس پلیس راهور شهرستان اردبیل در جلسه ارتقاء سطح خدمات حمل و نقل مسافران استان اردبیل با بیان اینکه برای برخی تخلفات علاوه بر جریمه مالی نمره منفی نیز لحاظ می‌شود گفت: برای یک بار تخلف ۲۰ نمره منفی برای بار دوم ۳۰ نمره منفی و در صورت تکرار تخلف برای بار سوم دفترچه راننده اخذ گواهینامه او ابطال و یا از یک تا ۳ ماه معافیت برای راننده در نظر گرفته می‌شود.

او توقف راننده در میادین اصلی و داخل خابان‌ها را ممنوع اعلام کرد و اظهار داشت: توقف در درون شهر ۶ نمره منفی دارد و اسم هر نفری که در صورت وضعیت نباشد از خدمات قانونی بیمه برخوردار نخواهد شد.

محمد باقر حاجیلر، رئیس اداره پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل در کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای نقص فنی و عامل انسانی از جمله بی تفاوتی و سهل انگای راننده را بسیار مهم عنوان کرد و گفت: در کنار اعمال فشار‌ها از سوی پلیس راه، راهداری و شرکت‌ها خود رانندگان باید با وجدان کاری، مشارکت و مسئولیت پذیری نسبت به رعایت قوانین و مقررات اقدام و مسافر را صحیح و سلامت به مقصد برساند.

او با اشاره به اینکه اعتبارات لازم برای راه اندازی اتاق مونیتورینگ و دوربین کنترل سرعت از استانداری و راه و شهرسازی اخذ شده است بیان کرد: برای ۳۴ نفر از رانندگانی که نمره منفی ۳۰ دارند تا قبل از عید در محل دادگستری کلاس بازآموزی برگزار و در این کلاس‌ها در صورت مشاهده عدم تمکین راننده به رعایت قوانین و مقررات عدم صلاحیت وی به شرکت ابلاغ خواهد شد.

جانشین پلیس راه استان اردبیل نیز با اشاره به اینکه تمامی رانندگان اتوبوس موظفند در جلوی پاسگاه حضور داشته و ثبت ساعت انجام دهند تصریح کرد: از امروز تیم تلفیقی نمایندگان پلیس راه و راهداری از ساعت ۸ شب نسبت به کنترل اتوبوس‌های مسافربری در محور خلخال اقدام خواهند کرد.

سرهنگ اقبالی عمده تخلف رانندگان مسافری را حمل بار تجاری، سرعت و سبقت غیر مجاز، استفاده از تلفن همراه و نقص در لاستیک‌ها عنوان کرد و گفت: اکثر تصادفات در ساعت ۲۲ شب تا ۷ صبح به علت خواب آلودگی و خستگی راننده اتفاق میفتد که انتظار داریم کمک راننده‌ها در این خصوص همکاری لازم را داشته باشند.

او از تمامی شرکت‌ها خواست مدیران فنی نظارت جدی بر تجهیزات ایمنی اتوبوس‌ها از جمله همراه داشتن کمک‌های اولیه، کپسول آتش نشانی، مثلث شبرنگ و زنجیر چرخ داشته باشند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.