بیش از ۵ میلیارد تومان خسارت به خانه‌های زلزله زده بشرویه و طبس پرداخت شد

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی از پرداخت بیش از ۵ میلیارد تومان خسارت به خانه‌های زلزله زده شهرستان‌های بشرویه و طبس خبر داد.

ذاکریان مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان را یکی از ثمرات دولت سیزدهم دانست و گفت: قانون تأسیس بیمه همگانی حوادث ساختمانی سال ۹۹ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و صندوق، فعالیت جدی اجرایی خود را از ابتدای سال ۱۴۰۱ آغاز کرده است. 

او با بیان اینکه در چند ماده کارکردها، وظایف، اهداف و فلسفه وجودی صندوق مشخص شده است، افزود: سه دستورالعمل شامل نحوه مدیریت، نحوه پرداخت حق بیمه و نحوه پرداخت خسارت ابلاغ شده است.

ذاکریان اظهار کرد: در ماده یک قانون این صندوق، حوادث هشت گانه طبیعی را شامل شده که شامل حوادث طبیعی از قبیل زلزله، سیل، طوفان، صاعقه، رانش زمین و سونامی بوده و پرداخت خسارت این حوادث برای کلیه ساختمان‌های مسکونی دارای انشعابات قانونی برق پوشش داده می‌شود. 

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مبنای پرداخت خسارت اشتراک قانونی برق واحد‌های مسکونی است، بیان کرد: در ماده چهار این قانون اشاره شده که درصدی از حق بیمه پایه از طریق درج در حوزه برق بوده که از مالکان واحد‌های مسکونی دریافت و به خزانه داری کل واریز می‌شود و الباقی حق بیمه از سوی دولت هر ساله بر اساس ماده ۱۰ قانون تنظیم و به حساب صندوق پرداخت می‌شود. 

 به گفته او امسال سقف خسارت پرداختی از سوی صندوق به خسارت دیدگان ۳۰ میلیون تومان است. 

ذاکریان به فعالیت صندوق در استان اشاره کرد و ادامه داد: با پیگیری‌های اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان و همراهی و حسن توجه رئیس هیئت عامل صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان امسال جهشی چشمگیر در فعالیت این صندوق در استان را داشته ایم. 

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی با اشاره به وقوع زلزله آذر پارسال در طبس و بشرویه عنوان کرد: در بررسی‌های به عمل آمده خسارت به ۶۳۸ واحد مسکونی در این شهرستان‌ها به صندوق اعلام شد. 

به گفته او مبلغ ۳۹۰ میلیون تومان مربوط به ۴۳ واحد مسکونی نیز به دلیل مشکلات شماره حساب بانکی و شبای صاحبان واحد‌ها برگشت خورده که پس از رفع مشکل به حساب افراد واریز خواهد شد. 

ذاکریان اظهار کرد: تاکنون بیش از ۵ میلیارد تومان برای واحد‌های خسارت دیده از زلزله در شهرستان‌های بشرویه و طبس پرداخت شده است. 

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی عنوان کرد: خراسان‌جنوبی در رتبه ششم کشور در زمینه پرداخت غرامت به خسارت دیدگان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار