افزایش ۸۲ درصدی صادرات کالا به افغانستان از خراسان جنوبی

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی گفت: صادرات کالا از استان به افغانستان ۸۲ درصد افزایش یافته است.

کوهگرد مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی در مراسم تجلیل از صادرکنندگان برگزیده استان گفت: در ۱۰ ماهه امسال صادرات استان، ۱۵۰ میلیون دلار بوده است.

او با بیان اینکه صادرات ما به افغانستان رتبه بالاتری نسبت به دیگر استان‌ها دارد، افزود: طبق آمار ۱۰ ماهه امسال، صادرات خراسان جنوبی ۸۲ درصد افزایش داشته است.

کوهگرد یکی از محور‌های توسعه هر کشور را ترانزیت دانست و اظهار کرد: کالا‌های ترانزیتی استان به چهار قلم کالا محدود بوده که با پیگیری‌های انجام شده، می‌توانیم کل کالا‌ها را ترانزیت کنیم.

مدیرکل گمرکات استان بیان کرد: طبق آمار ۱۰ ماهه امسال، ترانزیت از مرز ماهیرود ۲۹۰ درصد افزایش داشته، این در حالی است که مسیر ریلی و دریایی نداریم.

او تصریح کرد: عمده کالا‌ها اعم از سیمان، کاشی و سرامیک، تخم‌مرغ و مواد غذایی به مقاصد کشور‌های ازبکستان، عراق، افغانستان و ترکمنستان صادر می‌شود.

کوهگرد با بیان اینکه اهمیت صادرات بر همگان آشکار است، عنوان کرد: صادرات به معنای انتقال تولید مازاد کشور به بازار‌های خارجی و در مقابل ورود ارز به کشور است؛ همچنین صادرات تنها مولفه توانمندی رشد و اقتصاد و برجسته کردن نقش کشور در سطح بین‌الملل محسوب می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.