حدود ۲۴ هزار شغل جدید در مشهد ایجاد شد

فرماندار مشهد گفت: ۲۳ هزار و ۷۳۲ فرصت شغلی جدید از ابتدای امسال تاکنون در شهرستان مشهد ایجاد شده که ۸۵ درصد میزان تعهد ایجاد اشتغال سالانه در این شهرستان است.

محسن داوری گفت: میزان تعهد اشتغال سالانه در شهرستان مشهد ۲۸ هزار و ۲۵۸ شغل جدید بود که تاکنون مطابق آمار ثبت شده در سامانه "رصد اشتغال" وزارت تعاون، ۸۵ درصد از این میزان شغل محقق شده است.

وی ادامه داد: با تداوم ثبت اشتغال ایجاد شده در سامانه یاد شده و همچنین ایجاد فرصت های شغلی جدید، پیش بینی می شود تا پایان بهمن ماه بیش از تعهد شهرستان،شغل جدید در استان ایجاد و در سامانه رصد ثبت شود.

فرماندار مشهد بیشترین میزان تعهد ایجاد اشتغال را مربوط به دستگاه هایی مانند صنعت، معدن و تجارت دانست و افزود: اداره صمت، شهرداری مشهد و کمیته امداد بیشترین میزان ایجاد شغل جدید را به خود اختصاص داده اند به طوری که حدود ۳۰ درصد از ایجاد فرصت های شغلی جدید مربوط به صنایع، معادن و اصناف است.

شهرستان مشهد حدود چهار هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی دارد که سه هزار و ۷۰۰ واحد از این تعداد در بخش صنعت، ۵۰۰ واحد در حوزه کشاورزی و صنایع تبدیلی و بقیه نیز در بخش معدن فعالیت دارند.

شهرستان مشهد با چهار میلیون نفر جمعیت و ۹ هزار و ۸۱ کیلومتر مربع مساحت شامل سه بخش مرکزی، احمدآباد و رضویه، ۱۱ دهستان و ۳۵۷ روستاست.

کلانشهر مشهد نیز با ۳۵۰ کیلومتر مربع مساحت در بخش مرکزی این شهرستان قرار دارد و ۱۲۸ روستا نیز در حریم شهر مشهد وجود دارد.

برچسب ها: ایجاد اشتغال ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار