مشهد؛

استفاده از ظرفیت برند حلال درراستای ایجاد اشتغال و‌توسعه پایدار

اعضای هیات مدیره انجمن صنایع غذایی شمال شرق کشور با معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی دیدار کردند.

استفاده از ظرفیت برند حلال درراستای ایجاد اشتغال و‌توسعه پایداربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد، سید جواد حسینی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در این دیدار با اشاره به نام گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال گفت: باید از تمامی ظرفیت های موجود برای تحقق این مهم استفاده کنیم.
وی با بیان این که خراسان رضوی یکی از قطب های کشاورزی در کشور است، افزود: یکی از زمینه هایی که می توان برای ایجاد اشتغال از آن بهره برد همین مزیت است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: افزایش تولیدات کشاورزی علاوه بر ایجاد اشتغال، توسعه ی صادرات غیر نفتی را به دنبال دارد.
حسینی وجود و تنوع داروهای گیاهی در استان را یکی دیگر از مزایای منحصر به فرد خراسان رضوی برشمرد و افزود: گردش مالی سالانه در این حوزه  بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار است که با برنامه ریزی های صورت گرفته در دولت تدبیر و امید به دنبال افزایش سهم کشور از این میزان هستیم .
وی توجه به برند حلال و استفاده از آن در تولیدات غذایی را از دیگر ظرفیت های اشتغال برشمرد و افزود: با توجه به انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام باید بتوانیم سهم خود را از گردش مالی دو هزار میلیارد تومانی در این بخش جذب کنیم.
رئیس کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان نقش و مشارکت نظامند مردم در قالب تشکل ها را در این حوزه موثر و تعیین کننده دانست و گفت: باید از ظرفیت سازمان های مردم نهاد نیز در این راستا بهره برد.
حسینی با تاکید بر این که سلامت و امنیت غذایی به عنوان یک اصل همواره مورد اهتمام جدی بوده است؛ گفت: علت بیش از ۸۰ درصد بیماری های غیر واگیر مربوط به حوزه بهداشت و درمان نمی شود.
وی افزود: توجه به سبک زندگی از جمله سلامت غذایی باعث می شود این بیماری ها تا حد قابل توجهی کاهش یابد.
انتهای پیام// م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار