ارسال هزار و ۲۴۷ اثر به دبیرخانه جشنواره ملی کویر و زندگی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: هزار و ۲۴۷ اثر از سراسر کشور به دبیرخانه سومین جشنواره ملی عکس و فیلم مستند «کویر و زندگی» در این استان ارسال شد.

فرخنده گفت: ۱۷۴ عکاس و ۴۰ فیلم‌ساز با ۵۰ فیلم مستند در سومین جشنواره کویر و زندگی شرکت کرده اند و آثار آن‌ها به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

وی افزود: فراخوان سومین جشنواره ملی عکس و فیلم مستند «کویر و زندگی»، اردیبهشت سال جاری منتشر شد و مراسم اختتامیه جشنواره ۱۱ بهمن ماه به میزبانی شهرستان طبس برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: چشم‌انداز‌های زیبای طبیعت کویر، انسان، زندگی و کویر، آداب و رسوم، جشن و مراسم آیینی در نواحی کویری، نگاه هنرمندانه به ویژگی‌های خاص معماری مناطق کویری و روش‌های توسعه پایدار مبتنی بر گردشگری با توجه به ویژگی‌های منحصر به فرد کویر از جمله محورهای این جشنواره است.

وی ادامه داد: همچنین توجه به ویژگی‌های منحصر به فرد محیط زیست، تنوع گیاهی و جانوری در مناطق کویری، نگاه هنرمندانه به روش‌های سنتی و نوین بهره‌وری از آب در مناطق کویری و هر اثری که بیانگر فرهنگ، روح زندگی و زیبایی و شکوه کویر باشد، از دیگر محور‌های سومین جشنواره ملی عکس و فیلم مستند «کویر و زندگی» در نظر گرفته شده است.

فرخنده گفت: مهرداد اسکویی، احمد الستی و اسفندیار شهیدی در بخش فیلم مستند و علی قلمسیاه، سعید محمودی ازناوه و مسعود زنده روح کرمانی در بخش عکس، داوری آثار را بر عهده دارند.

وی افزود: اولین جشنواره سراسری «عکس کویر و زندگی» سال ۱۳۹۴ و دومین جشنواره ملی عکس و فیلم مستند «کویر و زندگی» سال ۱۴۰۰ برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: ۲ جشنواره قبلی با دریافت بیش از چهار هزار عکس از ۵۴۸ هنرمند و ۵۷ فیلم مستند از ۵۰ فیلم‌ساز برگزار شد.

برچسب ها: کویر ، فرهنگ و ارشاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار