بودجه مرکز تحقیقاتی نیماد ۵۰ میلیارد تومان است

معاون تحقیقات وزارت بهداشت تاکید کرد: شناسایی فناوران، محققان برتر کشور و پژوهشگران مسئله محور از اهداف برگزاری جشنواره رازی است.

یونس پناهی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در ۲۹ جشنواره تحقیقات علوم پزشکی رازی گفت: الان بیش از ۸۰۰ مرکز تحقیقاتی در حوزه سلامت مشغول به فعالیت هستند. برخی از مراکز تحقیقاتی متناسب با  بیماری ها در کشور فعالیت می کنند.  ایران رتبه ۱۵ دنیا را از نظر تولید علم دارد. 

وی افزود: فعالیت‌های مرکز تحقیقاتی نیماد مسئله محور شده است و اکنون ۱۸۷۰ محصول تجاری تولید می شوند و در این جشنواره، ۳۰۲ محصول به نمایش گذاشته می شوند. 

پناهی تاکید کرد: اکنون ۴۰ مرکز تحقیقاتی در زمینه بیماری های غیر واگیر و پرفشاری خون فعالیت می کنند. 

معاون تحقیقات وزارت بهداشت تاکید کرد: بودجه مرکز تحقیقاتی نیماد ۵۰ میلیارد تومان است. 

وی ادامه داد: از ۶ مرکز رشد در حوزه سلامت و از شش مجله تحقیقاتی م همچنین از ۱۹ مرکز تحقیقاتی مسئله محور در جشنواره رازی تقدیر خواهد شد.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت تاکید کرد: شناسایی فناوران و محققان برتر کشور و پژوهشگران مسئله محور از اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی گفت: تحقیقات با کیفیت یکی از موضوعات مهم محسوب می شود و جشنواره رازی در همین راستا برگزار شد.  هدف دیگر معرفی پژوهش‌های مسئله محور است و به کشف استعدادهای درخشان و محققان دانشجو تاکید داریم.

در ادامه مراسم روح الله دهقانی فیروز آبادی معاونت علمی و فناوری گفت:  نظام سلامت یکی از بزرگ ترین سرمایه های انقلاب است و کشور در ابن حوزه سرنایه گذاری زیادی کرده است. ایران از نظر علم وتحقیقات و سلامت خدمات درخشانی در دنیا داریم.

دهقانی ادامه داد:  پزشکی باز ساختی و فرد محور موضوعاتی است که امروزه در دنیا مطرح است و بیماری هایی که در گذشته قابل درمان نبوده امروزه با روش‌های جدید و پزشکی باز ساختی قابل درمان خواهند بود. پزشکان و پرستاران فعال در شرکت های دانش بنیان،  نیازها و راه‌ها را شناخته و این کارشناسان به سمت توسعه داروها و محصولات جدید خواهند بود. 

وی بیان کرد: ساز و کار حمایت از شرکت ملی دانش بنیان ارتقا پیدا کرده و شرکت‌های دانش بنیان نوپا در عرض شش ماه مجوزهای شان ثبت و تا پنج سال معاف از مالیات خواهند بود. 

وی افزود: حمایت‌های نخبگان به صورت استاد محور بوده و بسته های حمایتی به استادان نخبه پرور داده خواهد شد. 

برچسب ها: تحقیقات ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار