افزایش ۱۶۴ درصدی صدور سند اراضی دولتی در خراسان جنوبی

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال تا پایان آذر، ۱۶ هزار و ۷۸۷ فقره سند اراضی دولتی در استان صادر شده که نسبت به پارسال ۱۶۴ درصد افزایش داشته است.

محمدزاده مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی در زمینه صدور سند‌های دفترچه‌ای به تک برگ هم رتبه اول کشور را کسب کرده و مجموع سند‌های دفترچه‌ای استان ۱۳۰ هزار مورد بوده که تاکنون بیش از ۵۰ هزار سند تک برگی شده است.

او از افزایش ۴۰ درصدی صدور اسناد تک برگ در استان خبر داد و افزود: از ابتدای امسال ۵۱ هزار و ۶۴۱ فقره سند تک برگ صادر شده که این آمار در مدت مشابه پارسال ۳۶ هزار و ۷۳۹ سند بوده است.

محمدزاده ادامه داد: این استان از نظر میانگین زمان تبدیل اسناد دفترچه‌ای به تک برگ رتبه اول کشور را دارد و میانگین زمان تبدیل اسناد به تک برگ در استان یک روز و ۶ ساعت است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان جنوبی با اشاره به سنددار کردن واحد‌های مسکونی روستایی در قالب قانون ساماندهی تصریح کرد: سهمیه امسال در این بخش هزار و ۲۰۰ سند بوده که ۲ هزار و ۵۹۷ سند تاکنون صادر شده است.


بیشتر بخوانید


او درباره صدور سند برای اراضی شهری اظهار کرد: آن دسته از اراضی که سند قولنامه‌ای دارند باید طبق قانون درخواست صدور سند کنند و اگر زمینی متعلق به زمین شهری باشد باید از دستگاه متولی خریداری شود.

محمدزاده بیان کرد: مالکان منازل مسکونی در بافت قدیمی که قولنامه‌ای خرید و فروش شده است نیز باید برای صدور سند اقدام کنند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان جنوبی به وجود ۶۲ دفتر اسناد رسمی در استان اشاره کرد و گفت: در زمینه وصول مطالبات بانک‌ها امسال ۶۰۸ درصد نسبت به پارسال  از طریق اجرای اسناد رسمی افزایش عملکرد داشتیم.

او افزود: در زمینه میانگین زمان ثبت شرکت‌ها هم رتبه سوم کشور را داریم و رتبه دوم تعداد موسسات غیر تجاری ثبت شده از آن خراسان جنوبی است.

محمدزاده عنوان کرد: تعداد موسسات غیر تجاری ثبت شده استان امسال به ۱۰۰ مورد افزایش یافته است.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.