در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

حمایت از سکوهای داخلی با تسهیل صدور مجوز + فیلم

معاون سیاست گذاری و اعتباربخشی سازمان فناوری اطلاعات گفت: سعی کردیم فرآیند اجرایی را تسهیل کنیم و ارتباطات و استعلاماتی که نیاز است را به شکل الکترونیک اجرا کنیم.

در تیر ۱۴۰۲ همزمان با برگزاری نمایشگاه الکامپ و در دومین روز برگزاری این نمایشگاه، تفاهمنامه‌ای میان سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور و سازمان فناوری اطلاعات امضا شد.

با توجه به پیشرفت سریع تکنولوژی، یکی از موضوعات مهم و قابل توجه این تفاهمنامه، بازنویسی برخی قوانین درباره حمایت از تولیدکنندگان و پدیدآورندگان و به طور کلی صنعت نرم‌افزار بود.

به دنبال همین موضوع، حامد منکرسی، معاون سیاست گذاری و اعتباربخشی سازمان فناوری اطلاعات در پاسخ به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره اقداماتی که در راستای این تفاهمنامه انجام شده اند، گفت: در راستای تفاهم‌نامه‌ای که با سازمان نظام صنفی رایانه‌ای داشتیم در جهت بازنگری فرآیند‌های قانونی در خصوص مجوز ثبت نرم‌افزار، بررسی‌هایی درباره چالش‌هایی که در این زمینه در فرآیند‌های اجرایی و حقوقی، پدید آورندگان نرم افزار با آن‌ها مواجه هستند، داشتیم.

او ادامه داد: ابعاد دیگری که مجوز‌های نرم افزار با آن روبرو هستند را بررسی خواهیم کرد. ان‌شاءالله بتوانیم در فرآیند‌های اجرایی و مباحث مربوط به حمایت‌هایی که باید از این صنعت شود٬ بازنگری‌های لازم را انجام دهیم و در خروجی اگر نیاز شد اصلاحات و تغییراتی را در فرآیند اجرایی داشته باشیم.

منکرسی اضافه کرد: این فرآیندی بود که چند مجموعه در آن دخالت داشتند. علاوه بر وزارت ارتباطات، وزارت ارشاد هم وظیفه ثبت نرم افزار را به عهده دارد.

معاون سیاست گذاری و اعتباربخشی سازمان فناوری اطلاعات مطرح کرد: در این مدت سعی کردیم فرآیند اجرایی را تسهیل کنیم و ارتباطات و استعلاماتی که نیاز است را به شکل الکترونیک اجرا کنیم که این یک گام بزرگ در جهت بالا بردن سرعت کار است.

او همچنین گفت: برخی از الزامات و مستنداتی هم که در گذشته از متقاضیان، درخواست و انجام می‌شده با تغییراتی که در تکنولوژی‌ها ایجاد شده ممکن است لازم نباشند.

به گفته معاون سیاست گذاری و اعتباربخشی سازمان فناوری اطلاعات فرآیند بررسی این مستندات به صورت الکترونیک و حذف برخی مراحل غیر ضرور می‌تواند در فرآیند کلی صدور تاییدیه فنی و گواهی ثبت نرم افزار صرفه جویی کند و تسهیل‌گر باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۴ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
شماها اگه حمایت بلد بودین که یوتیوبرهای ما فیلماشونو میذاشتن تو روبیکا باید به یوتیوبرایی که فیلماشونو میذارن تو روبیکا زمان تبلیغات تو روبیکا و صدا و سیما داده بشه تا کسب درآمد کنن و فیلماشونو به جای یوتیوب و اینستاگرام بذارن تو سایتای داخلی البته اگه تو یوتیوب و اینستاگرام و امثالهم هم گذاشتن مدت تبلیغاتشون نصف بشه
آخرین اخبار