ثبت ۴۸ وقف جدید در خراسان جنوبی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: در ۹ ماهه امسال ۴۸ وقف جدید به ارزش ۲۰۳ میلیارد ریال در استان به ثبت رسید.

حجت‌الاسلام بخشی‌پور مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به ثبت ۴۸ وقف جدید در استان در ۹ ماهه امسال گفت: بیشترین موقوفات ثبت شده با ۱۲ مورد مربوط به شهرستان بیرجند است.

او افزود: همچنین امسال به ترتیب در نهبندان ۹ موقوفه، در زیرکوه ۸ موقوفه، در طبس ۶ موقوفه، در سربیشه ۵ موقوفه، در قائنات ۳ موقوفه، در فردوس و خوسف ۲ موقوفه و در بشرویه یک موقوفه به ثبت رسیده است.

حجت‌الاسلام بخشی‌پور بیان کرد: بزرگترین موقوفه به لحاظ ارزش ریالی موقوفه محمدرضا رخ افروز یک باب منزل مسکونی و یک باب مغازه در شهر طبس به ارزش حدود ۲۵ میلیارد ریال و با نیت هزینه‌های حوزه‌های علمیه برادران و خواهران و مسجد جامع است.


بیشتر بخوانید


مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی عنوان کرد: بیشتر موقوفات با نیت امور خیر و عام المنفعه، عزاداری ائمه به خصوص امام حسین (ع)، اطعام عزاداران، هزینه جشن عید غدیر و هزینه میلاد ائمه بوده است.

او تصریح کرد: احداث و هزینه‌های مساجد و حسینیه‌ها، کمک به افراد نیازمند، تأمین دارو و درمان، تلاوت قرآن، محل اسکان زوج‌های جوان، نیاز‌های روز جامعه مانند تهیه جهیزیه، مسکن، جوانان، دارو و درمان، کمک به دانش آموزان و دانشجویان و علم و فناوری از دیگر نیات واقفان است.

بخشی‌پور اظهار کرد: خراسان جنوبی دارای ۱۰ هزار و ۳۸۸ موقوفه و ۲۳ هزار و ۲۲۳ رقبه است.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار