رشد ۸ درصدی جابه‌جایی مسافر توسط ناوگان حمل و نقل خراسان جنوبی

سرپرست معاونت حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی، گفت: مسافرین جابه‌جا شده توسط ناوگان حمل و نقل مسافر استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به میزان ۸ درصد رشد داشته است.

عباسی سرپرست معاونت حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال توسط ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری ۵۸۱ هزار و ۴۲۴ نفر مسافر به استان وارد و ۶۳۴ هزار و ۹۶۹ مسافر از استان خارج شده و ۹۳۴ هزار و ۶۸۳ نفر مسافر درون استان جابه‌جا شده‌اند. 

او افزود: مسافرین جابه‌جا شده توسط ناوگان حمل و نقل مسافر استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به میزان ۸ درصد رشد داشته است. 

عباسی ادامه داد: بیشترین سهم جابجایی مسافر از مبدأ شهرستان‌های استان مربوط به شهرستان طبس با ۶۲۲ هزار و ۷۵۹ نفر و کمترین سهم جابجایی مسافر مربوط به شهرستان درمیان با ۹ هزار و ۹۷ نفر مسافر بوده و عمده مقاصد سفر به ترتیب استان‌های خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان و یزد بوده است. 

سرپرست معاونت حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در حال حاضر یک هزار و ۴۵۴ نفر راننده در بخش مسافر استان شاغل هستند، افزود: ۳۰۵ دستگاه سواری کرایه، ۲۲۹ دستگاه مینی‌بوس و ۲۸۴ دستگاه اتوبوس کار جابجایی مسافرین از مبدأ ۱۵ پایانه عمومی و خصوصی در استان را انجام می‌دهند. 

او عنوان کرد: در راستای ارتقاء سطح خدمات به مسافرین، علاوه بر نظارت‌های لازم بر عملکرد شرکت‌های حمل و نقل، رانندگان و ناوگان حمل و نقل عمومی در محل پایانه‌های مسافری و در طول محور‌های مواصلاتی استان، بررسی وضعیت عملکرد شرکت‌ها، رانندگان و ناوگان از طریق سامانه‌های کاربردی از جمله داپ، صورت وضعیت آنلاین و کارت هوشمند در دستور کار بوده و تخلفات مشاهده شده نیز به کمیسیون‌های مربوطه ارجاع می‌شود. 

عباسی به راه‌اندازی سامانه لیست انتظار مسافرین بر روی وب سایت‌های شرکت‌های حمل و نقل مسافر به منظور تسهیل در رزرو و اخذ بلیت از شرکت‌های حمل و نقل مسافری اتوبوسی استان در ایام دارای ازدحام مسافر و همچنین درج کد Qr بر روی بلیت‌های صادره شرکت‌های حمل و نقل به منظور تسهیل در ارسال انتقادات، پیشنهادات و شکایات اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی اپلیکیشن شرکت‌های سواری کرایه عمومی برون شهری از دیگر برنامه‌های شاخص بخش حمل و نقل مسافری عمومی برون شهری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار