مدیرکل منابع انسانی، پشتیبانی و رفاه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور:

کمتر از ۱۰ درصد بودجه نگهداری راه‌ها را در اختیار داریم

ادیبان گفت: سالانه نیازمند ۶۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای نگهداری راه‌ها هستیم، اما کمتر از ۱۰ درصد این مقدار را در اختیار داریم.

ادیبان مدیرکل منابع انسانی، پشتیبانی و رفاه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در مراسم گرامیداشت ۷ه حمل و نقل و راهداری خراسان جنوبی گفت: براساس استاندارد‌های بین المللی نگهداری راه‌های کشور سالانه ۶۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

او افزود: این در حالی است که از محل منابع مختلف اعتباری تنها ۴۰ هزار میلیارد تومان سالانه اعتبار داریم که با این اعتبار نگهداری راه‌ها کار سختی است.

ادیبان با اشاره به وجود ۲ هزار ۷۹۳ کیلومتر آزادراه، ۱۹ هزار و ۸۹۴ کیلومتر بزرگراه، ۲۵ هزار و ۲۷۱ کیلومتر راه اصلی، ۲۷ هزار و ۹۰۱ کیلومتر راه فرعی و ۱۱۶ هزار کیلومتر راه روستایی در سطح کشور، اظهار کرد: ارزش تخمینی این میزان راه هم اکنون ۷ هزار هزار میلیارد تومان است.

مدیرکل منابع انسانی، پشتیبانی و رفاه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور بیان کرد: راهداران نیز سرباز خدمت مقدم سازمان حمل و نقل و راهداری کشور هستند و سالانه شاهد مصدومیت تعداد زیادی از این بزرگواران هستیم.

او با اشاره به اینکه تمام اعتبارات اتمام درآمد از محل افزایش عوارض حمل و نقل در زمینه بهسازی راه‌های کشور هزینه می‌شود، تصریح کرد: به عنوان مثال در ۸ ماه ابتدای امسال درآمد استان از محل عوارض راه‌ها ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بوده در حالی که در این مدت ۱۲ هزار میلیارد ریال در راه‌های استان هزینه شده است.

ادیبان گفت: پارسال هدف ما در زمینه روکش آسفالت تقویتی ۳ هزار و ۵۰۰ کیلومتر بود که تحقق آن ۴ هزار و ۲۱۲ کیلومتر بوده و رشد ۱۲۰ درصدی داشته است.


بیشتر بخوانید


مدیرکل منابع انسانی، پشتیبانی و رفاه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور عنوان کرد: امسال هدف ما اجرای ۴ هزار کیلومتر روکش آسفالت تقویتی بوده که در ۶ ماه نخست امسال ۴ هزار و ۷۱۰ کیلومتر اجرا شده و ۱۱۸ درصد تحقق عملکرد آن هم در نیمه نخست امسال داشتیم.

او ادامه داد: هم اکنون ۴ هزار و ۵۰۰ کیلومتر تعهد لکه گیری داشته‌ایم که در ۶ ماه نخست امسال ۶ هزار و ۲۲۷ کیلومتر محقق شده‌است.

ادیبان با اشاره به روکش آسفالت حفاظتی در راه‌های استان هم گفت: در سال ۱۴۰۱ ۳ هزار و ۵۰۰ کیلومتر هدف گذاری داشته‌ایم که ۳ هزار و ۲۵۰ کیلومتر اجرا و ۹۴ درصد تعهد سازمان محقق شده‌است.

مدیرکل منابع انسانی، پشتیبانی و رفاه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور افزود: امسال هم ۴ هزار کیلومتر روکش آسفالت حفاظتی در برنامه داشتیم که در ۶ ماه ابتدایی امسال ۶ هزار و ۲۶۰ کیلومتر محقق شده‌است.

او با اشاره به نوسازی ماشین آلات مختلف حمل و نقل جاده‌ای کشور، اظهار کرد: در زمینه راه روستای هم امسال ساخت ۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه را در برنامه داشتیم که تاکنون ۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر آن ساخته شده‌است.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار