کره‌جنوبی خواستار آمادگی مقابله با پیونگ یانگ شد

وزیر دفاع کره جنوبی ضمن بازدید از امکانات نظامی این کشور، خواستار آمادگی استفاده از تمام امکانات برای مقابله با تهدید هسته‌ای پیونگ یانگ شد.

شین وون سیک، وزیر دفاع کره جنوبی روز جمعه خواستار آمادگی قابلیت‌های عملیاتی برای از بین بردن رهبری کره شمالی در شرایط اضطراری به منظور جلوگیری از تهدیدات هسته‌ای این کشور شد.

براساس گزارش یونهاپ، شین این اظهارات را در جریان بازدید از آژانس توسعه دفاعی در دائجون، در جنوب سئول، چند روز پس از آن که کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی اعلام کرد که قصد اجتناب از جنگ با کره جنوبی را ندارد، بیان کرد.

وزارت دفاع کره جنوبی به نقل از شین گفت: برای جلوگیری از تهدیدات هسته‌ای کره شمالی، ما باید همیشه به قابلیت‌هایی برای عملیات جامع مجازات و تلافی (KMPR) مجهز باشیم.

مجازات و تلافی جامع یا همان بزنامه KMPR به یک برنامه عملیاتی برای از بین بردن رهبری کره شمالی در صورت بروز یک درگیری بزرگ اشاره دارد. این یکی از ستون‌های معماری بازدارندگی سه جانبه کره جنوبی است که شامل سکوی حمله پیشگیرانه، زنجیره کشتن و سامانه دفاع هوایی و موشکی کره می‌شود.

شین سیستم‌های تسلیحاتی در حال توسعه برای سیستم بازدارندگی سه شاخه، مانند موشک دوربرد هوا به سطح و سامانه دفاع موشکی در ارتفاع پایین و همچنین پهپادهای پیشرفته بدون سرنشین، از جمله پهپاد‌های رادارگریز و قاتل را بازرسی کرد.

 رهبر کره شمالی در اوایل این هفته ضمن بازرسی از کارخانه‌های مهم مهمات، تهدید کرد که در صورت تلاش برای استفاده از زور علیه کره شمالی، جنوب (کره جنوبی) را نابود خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار