تحقق عدالت نیازمند نظام اخلاقی و رفتاری است

امام جمعه موقت بیرجند گفت: برای مبارزه با ظلم و برقراری عدالت نیازمند نظام اخلاقی، رفتاری و اعتقادی هستیم.

حجت الاسلام مختاری امام جمعه موقت بیرجند در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند گفت:  امروز با فرهنگی که در جامعه بشری حاکم است، کمتر توجه به عدالت و ظلم‌ستیزی دارد و تمام دغدغه بشر به دست آوردن امکانات مادی و رشد صنعتی است غافل از اینکه اگر حق و عدالت را تأمین نکند به آرامش نمی‌رسد.

او با بیان اینکه تحقق عدالت و مبارزه با ظلم نیاز به نظام اخلاقی و رفتاری و اعتقادی دارد و دنیای کفر چنین فرهنگی ندارد، افزود: فرهنگ مادی تعلق به بدن و امکانات مادی و قدرت ایجاد می‌کند و این تفکر، ظلم را به وجود می‌آورد.

حجت الاسلام مختاری بیان کرد: انسان‌ها در دنیای امروز به دلیل ظلم و ستم موجود افسرده‌اند، چون عدالتی در دنیا نیست و شاهد این همه ظلم هستیم، چون فرهنگ مادی ظلم‌پرور است و ریشه‌های عدالت را می‌خشکاند. 

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به ظلم به غزه و بی‌توجهی قلدر‌های مستکبر به فریاد‌های جامعه جهانی، گفت: ظلم از سوی انسان‌های چسبیده به دنیا و دنیاپرست صورت می‌گیرد و همین افراد، نزدیک صد روز است که در مقابل چشم دنیا بمب روی سر بچه‌ها و انسان‌های بی‌گناه می‌ریزند و همه این ظلم و جنایات در دنیا نتیجه فرهنگ مادی و دوری از خدا و باور به معاد است لذا برای نجات بشر تنها راه برگشتن به در خانه خدا و قرآن و اهل بیت (ع) است.


بیشتر بخوانید


او گفت: امروز یمن پنجه در پنجه آمریکا برای دفاع از مظلومان فلسطین می‌جنگند و مایه افتخار شده است.

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه اگر فرهنگ ناب توحیدی را ابتدا در وجود خودمان تثبیت کنیم و در جامعه حاکم شود ریشه ظلم خشکانده خواهد شد، افزود: ملت ایران با فرهنگ توحیدی و عدالت و معنویت توانست از زیربار ٢ هزار و ۵٠٠ سال استبداد شاهنشاهی خارج شود. 

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه فرهنگ توحیدی انسان‌ساز و ظلم‌ستیز است، عنوان کرد: اما دشمن و در رأس آن امریکا و اسرائیل نمی‌توانند این فرهنگ را تحمل کنند و ۴۵ سال است که از این فرهنگ توحیدی سیلی خوردند.

او اظهار کرد: در طول تاریخ نشان داده شده که وقتی انبیاء حقایق را برای مردم تبیین کردند کفار بیرون رانده شدند.

برچسب ها: امام جمعه ، نماز جمعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار