ساخت دستگاه پیشرفته تسهیل کننده گردش خون در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان

دستگاه پیشرفته تسهیل کننده گردش خون برای درمان بیماری‌های قلبی عروقی در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان ساخته شد.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان، با اشاره به اینکه تنها سه کشور آمریکا، هند و چین دانش فنی تولید این دستگاه را در اختیار دارند، گفت: این شرکت رتبه هفتم یا هشتم در جهان و رتبه چهارم در کل کشور را در این حوزه به خود اختصاص داده است.


سعید بزرکار افزود: دستگاه تسهیل کننده گردش خون، زمان دقیق سیستول و دیاستول قلب را محاسبه می‌کند و با فرا رسیدن زمان دریافت خون قلب از اعضا، به وسیله لباس مخصوصی که اندام‌های تحتانی بیمار شامل ساق، ران‌های پا و کمر او را پوشانده و درون آن بادکنک‌هایی تعبیه شده است، خون با فشار زیادی به سمت قلب برمیگردد و در نهایت خون بیشتری نسبت به حد طبیعی وارد قلب می‌شود.


وی با بیان اینکه با این اقدام قلب مجبور به خارج کردن خون اضافه از خود می‌شود که فشار زیادی به عروق کرونر وارد می‌کند و در این حالت ماهیچه قلب از حد طبیعی بزرگ‌تر و سپس جمع می‌شود گفت: با تکرار این عمل بعد از ۳۵ جلسه یک ساعته، قلب بیمار از حالت سستی بیرون می‌آید، ماهیچه آن تقویت می‌شود و در مواردی رگ‌زایی و گشاد شدن رگ‌ها اتفاق می‌افتد. در نتیجه این نوع درمان بیمار بعد از این طول درمان بهبود زندگی را به خوبی احساس می‌کند.


بزرکار افزود: در حال حاضر حدود ۱۸ نمونه از این دستگاه در کل کشور در حال فعالیت است در حالی که به صورت تخمینی، در بدبینانه‌ترین حالت برای مجموع شهر‌های دارای جمعیت بیش از ۵۰ هزار نفر کشور، نیازمند ۲۵۰ دستگاه هستیم.


وی با بیان اینکه عمده‌ترین علت ناتوانی قلب افراد، گرفتگی عروق کرونر یا ضعف عضلات قلب است، گفت: اولویت برای افراد درگیر با بیماری و ناتوانی قلبی، دارودرمانی و پیشگیری از پیشرفت بیماری است، اما در صورتی که این انتخاب امکان‌پذیر نباشد، پزشک به ناچار به اعمال تهاجمی از جمله آنژیو، بالن، فنر، عمل قلب باز یا در نهایت پیوند قلب روی می‌آورد.


سعید برزکار با اشاره به اینکه در این حالت ممکن است فرد مناسب برای اعمال جراحی نباشد افزود: برای پر کردن فضای بین دارودرمانی تا اعمال جراحی، دستگاه تسهیل کننده گردش خون ساخته شده تا برای این دسته افراد نظیر افراد مبتلا به دیابت مزمن، دارای سن بالا یا افراد که بیماری آن‌ها ژنتیکی است، مورد استفاده قرار گیرد.


تسهیل کننده گردش خون و حتی تجهیزات جنبی آن به دلیل فناوری پیشرفته تولید داخلی ندارد و به همین دلیل تجهیز ساخته شده این شرکت، ضمن دریافت تمامی تاییدیه‌های اداره کل تجهیزات پزشکی و ایزو ۱۳۴۸۵، موفق به دریافت گواهی دانش‌بنیان شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار