رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان:

صادرات شرکت‌های دانش بنیان اصفهان به ۵۴ میلیون دلار رسید

رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان از صادرات ۵۴ میلیون دلاری محصولات و خدمات شرکت‌های فناور و دانش بنیان در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

جعفر قیصری گفت: صادرات محصولات و خدمات شرکت‌های فناور و دانش بنیان مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان معادل سه درصد کل صادرات و ۱۰ درصد صادرات غیرفلزی استان اصفهان است.

حدود ۶۱۲ شرکت فناور و دانش بنیان و هسته فناور در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان مستقر است.

او صادرات محصولات و خدمات شرکت‌های فناور و دانش بنیان مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان نسبت به سه سال گذشته، ۱۰ برابر شده است گفت: عمده صادرات این شرکت‌ها در زمینه تجهیزات پزشکی، ماشین آلات کشاورزی و دامداری، خدمات ارتباطات و فناوری اطلاعات، نرم افزار و تجهیزات و ماشین آلات صنعتی و قطعات مانند مخازن فشار بالا و کمپسورهاست.

میزان صادرات محصولات و خدمات شرکت‌های فناور مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در سال‌های ۹۷ تا ۹۹ به ترتیب ۴.۸، ۵.۲ و ۳۷ میلیون دلار بود.

قیصری می‌گوید جهش در صادرات محصولات و خدمات شرکت‌های فناور اصفهان می‌تواند با اجرای برنامه‌های حمایتی و بازاریابی مناسب در سال‌های آینده نیز ادامه داشته باشد.

او میزان فروش محصولات و خدمات شرکت‌های فناور و دانش بنیان مستقر در این شهرک را در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۹ حدود سه و نیم برابر افزایش یافت، گفت: این رشد، نتیجه اعتماد شرکت‌های بزرگ و مصرف کنندگان به این شرکت هاست.

ارزش فروش محصولات و خدمات شرکت‌های فناور مستقر در این شهرک در سال ۱۴۰۰ حدود پنج هزار و ۸۰ میلیارد تومان بود که این شاخص نسبت به سال ۹۷ یعنی در بازه سه ساله، ۹ برابر شده است.

او از استقرار ۶۱۲ شرکت فناور و دانش بنیان و هسته فناور در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، خبردادو گفت: گردش مالی این شرکت‌ها در سال گذشته به ۱۳ هزار میلیارد تومان رسید در حالیکه در سال ۹۹ حدود سه هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان بود.

به گفته رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان این آمار و ارقام نشان می‌دهد که استان اصفهان ظرفیت بی نظیری در زمینه اقتصاد دانش بنیان و جهش‌های بیشتر در عملکرد و شاخص‌ها را دارد و وضعیت ما در بخش فناوری نسبت به میانگین کشوری، بسیار خوب است.

شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به‌عنوان نخستین سازمان مؤسس مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری در کشور فعالیت اجرایی خود را از سال ۱۳۸۰ با هدف حمایت و هدایت شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان آغاز کرد و اکنون حدود ۶۱۲ شرکت دانش‌بنیان و واحد فناور با اشتغال بیش از هفت هزار و ۸۰۰ دانش‌آموخته دانشگاهی در آن مستقر است.

این شهرک دارای سه پارک علم و فناوری، هشت مرکز رشد فناوری، پنج مرکز نوآوری و شکوفایی و مرکز علم و فناوری کودکان و نوجوانان در ۵۲۰ هکتار است.


منبع:ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.