اشتغال هشت هزار و ۲۰۰ نفر در شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان اصفهان

رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: از مجموع ۶۵ هزار اشتغال که در ۴۹ پارک علم و فناوری کشور برای نیروهای متخصص ایجاد شده است، ۱۲.۷ درصد به اصفهان اختصاص دارد.

جعفر قیصری گفت: در پارک‌های علم و فناوری کشور حدود ۱۰ هزار شرکت فناور وجود دارد که ۵.۷ درصد این شرکت‌ها در استان اصفهان مستقر هستند.

یک هزار و ۶۰۰ شرکت دانش بنیان در پارک‌های علم و فناوری استان اصفهان فعالیت می‌کنند.

به گفته او حدود ۵۰ درصد شرکت‌های موجود در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان دانش بنیان هستند، همچنین سه پارک علم و فناوری، مراکز رشد علم و فناوری و مراکز نوآوری و شکوفایی در استان اصفهان وجود دارد.

این مجموعه شرکت‌ها سال گذشته حدود ۱۳ هزار میلیارد تومان گردش مالی و بیش از پنج هزار میلیارد تومان فروش محصولات و خدمات و ۵۴ میلیون دلار صادرات داشتند.

قیصری می‌گوید این شرکت‌ها در استان اصفهان سهم کمی از اقتصاد را دارند و هنگامی سهم این شرکت‌ها افزایش می‌یابد که صنایع بزرگ و دستگاه‌های اجرایی با خرید بیشتر از این شرکت‌ها حمایت کنند.

رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت:سهم کم این شرکت‌ها از اقتصاد و بازار و اهمیت توجه به محصولات و زنجیره تولید این شرکت‌ها مهمترین چالش این شرکت‌ها محسوب می‌شود.

شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به‌عنوان نخستین سازمان موسس مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری در کشور و یکی از زیرمجموعه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با هدف حمایت از ایجاد و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و تولید ثروت از علم راه‌اندازی شده است؛ این شهرک فعالیت اجرایی خود را از سال ۱۳۸۰ به‌طور جدی با راه‌اندازی نخستین مرکز رشد آغاز کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.