اردوغان خطاب به اپوزیسیون ترکیه: از عربستان آبی برای شما گرم نخواهد شد

رئیس جمهور ترکیه به شدت از مخالفان خود که به حاشیه سازی در مورد لغو سوپر جام این کشور در عربستان پرداخته اند، انتقاد کرد.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه امروز یکشنبه در پی حواشی لغو فینال سوپرجام ترکیه در ریاض، پایتخت عربستان سعودی، بار دیگر از احزاب مخالف به شدت انتقاد کرد.

طبق گزارش وبسایت عربی ۲۱، اردوغان در یک سخنرانی در استانبول با اشاره به حاشیه سازی چهره‌های سیاسی مخالف در مورد لغو «سوپرجام ترکیه» و تلاش آن‌ها برای پیوند دادن این رویداد ورزشی با موضوعات سیاسی، مانند اینکه لغو این بازی توهین به کمال آتاتورک بوده، خطاب به مخالفان خود گفت: "از ریاض آبی برای شما گرم نخواهد شد".

رئیس جمهور ترکیه با بیان اینکه این ملت نه با جمهوریت و نه با مصطفی کمال آتاتورک مشکلی ندارد، تأکید کرد: سیاست ورزی با پنهان شدن در پشت این مفاهیم هرگز نشانه حساسیت نیست.

وی ضمن انتقاد از مخالفان خود تاکید کرد: رنگ کردن پیراهن هایتان به رنگ‌های مختلف (تصویر آتاتورک) به شما کمک نمی‌کند، اگر صادق هستید، در سراسر کشور در مورد آن صحبت کنید.

تیم‌های گالاتاسرای قهرمان لیگ برتر و فنرباغچه قهرمان جام حذفی ترکیه در آخرین لحظات به دلیل ممانعت مسئولان عربستانی از حضور بازیکنان دو تیم در سوپرکاپ ترکیه با پیراهن‌های منقش به تصویر کمال آتاتورک، تصمیم به لغو بازی گرفتند که به عنوان یک حرکت سیاسی برداشت شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۱ ۱۸ دی ۱۴۰۲
عربستان واسطه آمریکاست
آخرین اخبار