روزنامه رپابلیکا: شولتس ممکن است در سال ۲۰۲۴ از سمت خود استعفا دهد

یک روزنامه آلمانی با اشاره به کاهش محبوبیت اولاف شولتس از احتمال استعفای او در سال جاری میلادی خبر داد.

روزنامه ریپابلیکا Repubblica به نقل از منابع آگاه گزارش داد که ممکن است اولاف شولتس، صدراعظم آلمان به دلیل از دست دادن اعتماد خود زودتر از سمت خود استعفا دهد.

این روزنامه نوشت: «صدر اعظم ممکن است مجبور شود در سال ۲۰۲۴ رهبری کشور را رها کند.»

به نوشته این روزنامه، سه چهارم آلمانی‌ها از فعالیت‌های شولتس و حزبش ناراضی هستند. «رسوایی وایرکارد Wirecard» یکی از بارزترین عوامل بی اعتمادی بود. وایرکارد ای‌جی یک پردازنده پرداخت و ارائه دهنده خدمات مالی آلمان است.

در ژوئن ۲۰۲۰، زمانی که صدراعظم فعلی وزیر دارایی بود، پس از اینکه حسابرسان کسری ۱.۹ میلیارد یورویی را ثبت کردند، وایرکارد متهم به کلاهبرداری شد. اما شولتس و وزارتش سعی کردند واکنشی به انتقادات نشان ندهند و همین امر انتقادات از کابینه او را افزایش داد.

یکی از مدیران ارشد وایرکارد به نام یان مارشالک اتریشی از تحقیقات فرار کرد. رسانه‌های آلمانی ادعا می‌کنند که او احتمالا به روسیه یا بلاروس پناه برده است.

۷۳ درصد از آلمانی‌هایی که در نظرسنجی ماه گذشته شرکت کردند، از عملکرد دولت شولتس ابراز نارضایتی کردند و در مقابل، تنها ۲۰ درصد از پاسخ‌دهندگان معتقد بودند که شولتس «کار خوبی انجام می‌دهد».

پیشتر، مجله اشپیگل در رتبه بندی سال ۲۰۲۳ خود اولاف شولتس، صدراعظم آلمان را در رده چهاردهم از بین ۲۰ سیاستمدار‌ی که پایین‌ترین میزان محبوبیت را در آلمان دارند، قرار داد.

برچسب ها: اولاف شولتس ، استعفا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار