چپگرایان آلمان: ۱۰۰ میلیارد یورو برای تقویت ارتش دیوانگی است

رهبر چپ‌گرایان آلمان طرح اختصاص ۱۰۰ میلیارد یورویی برای تسلیح مجدد و تقویت ارتش این کشور را «دیوانگی» خواند.

دیتمار بارچ، رهبر جناح چپ آلمان، طرح دولت این کشور را برای اختصاص هزینه ۱۰۰ میلیارد یورویی برای تسلیح مجدد ارتش را دیوانگی خواند و خاطرنشان کرد که این اقدام می‌تواند به کاهش کمک‌های اجتماعی منجر شود.

به گزارش راشاتودی، دیتمار بارچ، در بیانیه‌ای به مجله آلمانی «اشپیگل» گفت: «طرح اختصاص ۱۰۰ میلیارد یورو برای تسلیح مجدد ارتش آلمان دیوانگی است که چپگرایان در برابر آن مقاومت خواهند کرد زیرا این اقدام می‌تواند به کاهش کمک‌های اجتماعی به مردم آلمان منجر شود. این بودجه برای صنایع دفاعی موهبت است، اما برای کسانی که برای امرار معاش خود تلاش می‌کنند، پول زیادی است.»

کریستینا لامبرشت، وزیر دفاع آلمان، پیشتر اعلام کرده بود که دولت تصمیم دارد صندوق ویژه‌ای به ارزش ۱۰۰ میلیارد یورو برای بهبود وضع نیرو‌های مسلح آلمان ایجاد کند.

قبل‌تر اولاف شولتس، صدراعظم‌ این کشور در جلسه ویژه مجلس فدرال با موضوع جنگ اوکراین اعلام کرده بود که ارتش آلمان از ردیف بودجه سال ۲۰۲۲ دولت، ۱۰۰میلیارد یورو برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های تسلیحاتی دریافت خواهد کرد و بیش از دو درصد از تولید ناخالص داخلی کشور برای امور دفاعی سرمایه‌گذاری خواهد شد.

این تصمیم در حالی گرفته می‌شود که فرمانده ارتش آلمان همزمان با حمله روسیه به اوکراین، نارضایتی خود را نسبت به بی‌توجهی طولانی مدت به آمادگی ارتش کشورش ابراز کرده و تاکید داشت که ارتش آلمان در وضع بدی قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار