صدراعظم آلمان: تحریم انرژی روسیه باعث رکود اقتصادی در اروپا خواهد شد

اولاف شولتس هشدار داد که قطع فوری واردات انرژی از روسیه باعث ایجاد بحران اقتصادی خواهد شد و صنعت اروپا را به لبه پرتگاه می‌برد.

صدراعظم آلمان درخصوص ممنوعیت واردات منابع انرژی از روسیه گفت: «تحریم فوری واردات انرژی روسیه باعث ایجاد یک بحران اقتصادی خواهد شد. آمریکا و سایر کشور‌های اروپایی بر اتحادیه اروپا فشار می‌آورند تا تحریم‌های سخت‌تری بر انرژی روسیه اعمال کند، اما آلمان در برابر این تصمیم مقاومت کرده است، زیرا بیش از نیمی از گاز و زغال سنگ وارداتی ما و همینطور یک سوم نفت وارداتی ما از روسیه تامین می‌شود.»

اولاف شولتس پیش از دیدار با مقامات اتحادیه اروپا در بروکسل هشدار داد که تحریم انرژی روسیه به معنای فرو بردن آلمان و کل اروپا در رکود اقتصادی است و کل شاخه‌های صنعت و مشاغل گوناگون را در لبه پرتگاه قرار می‌دهد.

شولتس تاکید کرد که قطع گاز روسیه عواقب غیرقابل محاسبه از جمله اختلال در تولید، از دست دادن اشتغال و در برخی موارد، آسیب هنگفت به تأسیسات تولیدی را به همراه خواهد داشت. به گفته صدراظم آلمان، تحریم‌ها نباید بیشتر از روسیه به کشور‌های اروپایی ضربه بزند.

اظهارات شولتس در حالی مطرح شد که اقتصاددانان روند رشد اقتصاد آلمان را کاهشی پیش بینی می‌کنند و هشدار می‌دهند که افزایش قیمت انرژی و مواد غذایی، اعتماد و هزینه‌های مصرف‌کنندگان و کسب‌وکار‌های آلمانی را از بین می‌برد.

به باور کارشناسان، درگیری روسیه و اوکراین و تحریم مسکو، قیمت کالا‌ها را افزایش می‌دهد، عرضه مواد خام و محصولات واسطه‌ای را دشوار می‌کند و با افزایش بی اعتمادی، اقتصاد را فلج خواهد کرد.

تولید ناخالص داخلی آلمان در سال گذشته ۲.۹ درصد افزایش یافت و با وجود انقباض سه ماه پایانی سال ۲۰۲۱، انتظار می‌رفت که رشد اقتصادی این کشور در سال جاری تسریع شود، ولی تحریم روسیه می‌تواند اوضاع رو دگرگون کند. اتکای آلمان به واردات انرژی روسیه، این کشور را در معرض افزایش قیمت نفت و گاز قرار داده است، به نحوی که بخش بزرگ صنعتی آن تحت تاثیر اختلال در تامین مواد کلیدی از روسیه و اوکراین قرار گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۵ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
به درک که اقتصاد اروپا فلج میشه چهل ساله که این بلاها را سر ایران آورده اند
چاه مکن بهر کسی اول خودت بعداً کسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۵ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
تا کمتر از دو سال دیگر قطر و عربستان سهمیه نفت و گاز روسیه در اروپا رو به دست خواهند گرفت و روسیه هم کنار گذاشته خواهد شد .و مانند ایران در دنیای انرژی در انزوا خواهد بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۱ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
اگر. یمن اجاره بدهد در ضمن اینقدر هم عربستان ظرفیت ندارد والا که عربستان نوکر خانه. زاد غرب هست پس چرا غرب نیاز به منابع بیشتری هست که گوشتش زیر دندان روسیه رفته؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۸ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
خب بشه اصلا همه اروپا یخ بزنه و بمیره مگه این چیزا برا آمریکا مهمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۸ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
برای ایران هم مهم نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
مردم اروپا و آمریکا با ریختن به خیابان و اعتراضات پیوسته از سران و مسئولان کشورشان خواسته اند که در جنگ اوکراین و روسیه هیچگونه دخالتی نداشته باشند و بی طرفی خودشان را اعلام کنند. به زودی قیمت نفت و مواد خوراکی در اروپا و آمریکا بطور چشمگیری افزایش خواهد یافت. این خط و این نشان. نفت به بشکه ای ۳۰۰ هزار دلار خواهد رسید. اروپا و آمریکا التماس ایران را خواهند کرد که به برجام برگردد و هر شرطی را ایران بگنجاند ، آمریکا و اروپا خواهند پذیرفت. این خط و این نشان.
Germany
ناشناس
۱۰:۵۶ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
بعد از روسیه نوبت چین هست
یک کشور رو نباید با جنگ و اسلحه نابود کرد
با تحریم و تشویق برای اشتباه های مجدد میشه نابود کرد
غرب باهوش تر از این حرف هاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۵ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
شما فکر میکنید غربیها از همه نادان ترند چون ایران را تحریم کردند و این همه منابع معادن و نفت و نیروی کار ارزان را از دست دادند با رئیس بازی که چهل ساله که ادامه دادند به روشهای مختلف بیشتر خود را نابود کردند!!!!!!
Germany
ناشناس
۱۰:۵۵ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
تحریم فوری!
چرا خبر رو سانسور می کنید
روسیه پله پله تحریم میشه
کشور ها به فکر منافع کشور شون هستند
Belgium
ناشناس
۰۹:۴۱ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
مگر اینکه دار و درخت هاتون رو هی ببرین بندازین تو بخاری خودتون رو گرم کنید تا نسلتون منقرض نشه
Latvia
ناشناس
۰۸:۴۷ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
اگر جهان بابت جنایتهای بیشمار روسیه در سوریه سکوت نمیکرد الان روسیه جرات حمله به اوکراین رو نداشت و جهان روبا بمب اتمی تهدید نمیکرد در سوریه مردم معترض به بشار اسد را کشتند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۷ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
خیلی پرت میزنی کجای کاری ؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۹ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
اگر چه غرب خواست روسیه را به تله اندازد و یکی از اهداف آن انتقام گیری بابت اتفاقاتی مثل سوریه و تعامل اقتصادی با ایران بود اما خودش هم در این تله خود گیر افتاده و راه برگشت هم ندارد .
Iran (Islamic Republic of)
یا علی
۰۶:۵۳ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
چشمتون کور که سرتون بیاد که از ایالات متحده پلید فرمانبرداری نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۱ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
روسیه باید پیش دستی کنه قطع کنه فروش نفت و گاز به اروپا رو.
اینها میخوان کاری که آمریکا با ایران کرد رو انجام بدن. آمریکا میدونست یهو نمیتونه نفت ایران قطع کنه کم کم با کشورای دیگه تولید بیشتر کردن همینطور درصدی خرید نفت ایران کم میکردن و فقط چندتا کشور معاف بودن از خرید نفت. بعد که تولید اندازه مال ایران اوکی شد کلا نفت ایران تحریم کردن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۷ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
راستی واسه خرید انرژی روسیه روبل دارین¿
Iran (Islamic Republic of)
اسماعیل نوغانچی صالح
۰۰:۵۳ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
هدف نابودی اورپا خصوصا آلمان هست بعد فرانسه این سیاست انگلیس امریکاست که با روسیه توافق کرده اند
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۲۳:۳۰ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
به درک به نفع ماست بزار اروپاییها یه حالی از این چاه کنیهاشون ببرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۱ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
بیش از 40 ساله که روسها با کارت ایران با غربیها بازی کردند و منافع ملی و کشور ما رو از بین بردند !
الان وقت اون رسیده که ما با توجه به اوضاع پیش آمده با کارت روسها بازی کنیم و منافع ملی و کشورمون رو بدست بیاریم !
ولی متلسفانه مسئولین فعلی کشور ما سواد سیاسی لازم رو ندارند و بازی سیاست رو بلد نیستند که بتوانند منافع کشور رو تامین کنند مسئولین کشور ما حتی بلد نیستند در مهمانی های سیاسی شرکت کنند !!!؟
طی سالهای گذشته عربستان سعودی با خوش خدمتی تمام منافع نفتی ما رو گرفت و بازارهای نفتی ما رو علیرغم اینکه کیفیت نفت ایران بهتر بود و مشتریان بهتری داشت از بین برد و تصاحب کرد و تونست از این طریق خسارتهای سنگنینی به کشور ما وارد کنه و خودش سرمایه های عظیمی رو بدست آورد . روسیه هم تا توانست منافع خودش رو بدست اورد و با تامین گاز اروپا و کنار زدن ایران در پروژه های تامین گاز به منافع عظیمی رسید و نگذاشت ایران به اروپا گاز صادر کنه !
ترکیه هم از اونطرف با مسدود کردن راه ارتباط ایران با اروپا نگذاشت روابط تجاری ایران با اروپا توسعه پیدا کنه و تا توانست مثل یک دشمن دو جانبه عمل کرد هم ایران بعنوان تامبن کننده انرژی خودش محبوس کرد و هم منافعش رو از غرب با دادن پایگاه بدست آورد !!؟؟؟
اگر از بنده بپرسین که چرا کشور ایران طی این 4 دهه گذشته همش در حال عقب گرد و در جا زدن به شما باید بگویم علت آن نه کمبود منایع و نه کمبود قدرت درونی کشور ماست علت اصلی بی کفایتی صاحبان فعلی قدرت و نداشتن دانش و سواد کافی سیاسی برای اداره امور در جهت منافع کشور میدونم ! والسلام .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۲ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
خیلی پرت میزنی برو بیشتر مطالعه کن تاریخ چهار دهه را جناب با سواد از نوع سیاسیش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۸ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
اره بابا ولش کن تمام این شرایط نا چند وقت دیگه یکجا میخوره تو سر ارباب امریکا
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۲۲:۵۴ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
آلمان بی نام هیتلر جایی در جامعه جهانی ندارد ،

#تروریست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۲ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
اگر کشورهای خاورمیانه متحد بشن و نفت و گاز به غربی ها ندن اونا مجبور میشنفورا خاورمیانه را ترک کنند و به جنگ و ترور در سوریه ع اق یمن لیبی و فلسطین اشغالی میدن
اما افسوس که پادشاهان دست نشانده غربی ها در سعودی امارات کویت قطر بحرین جرأت چنین کاری را ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۸ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
به درک اروپایی ها باید طعم سیاست های جنگ طلبانه را با بدترین شکل پس بدهند
آخرین اخبار