از ۱۶ دی؛

طرح تکمیلی واکسیناسیون فلج اطفال اجرا می‌شود

طرح تکمیلی واکسیناسیون فلج اطفال برای گروه‌های هدف در خراسان جنوبی، از ۱۶ دی آغاز می‌شود.

بهرامی نژاد رئیس مرکز بهداشت بیرجند گفت: گروه هدف اصلی در طرح تکمیلی واکسیناسیون فلج اطفال، تمامی کودکان زیر ۵ سال ایرانی و غیرایرانی و کودکان زیر ۵ سال مهمان در روستا‌هایی که از طریق تیم سیار خدمات بهداشتی دریافت می‌کنند، هستند.

او افزود: طرح واکسیناسیون فلج اطفال در این مناطق به شکل فعال اجرا می‌شود و نیرو‌های بهداشتی با کارت شناسایی به درب منزل افراد مراجعه خواهند کرد.

بهرامی نژاد بیان کرد: همچنین افراد زیر ۵ سال غیرایرانی که در همه‌ مناطق شهری و بجز روستا‌های فوق الذکر زندگی می‌کنند باید به خانه‌های بهداشت یا پایگاه سلامت مراجعه کنند و همچنین کودکان زیر ۵ سال که همراه والدین خود در زندان هستند از دیگر گروه‌های هدف این طرح است.

رئیس مرکز بهداشت بیرجند ادامه داد: مرحله اول این طرح از ۱۶ تا ۱۹ دی امسال و مرحله دوم از ۱۴ تا ۱۷ بهمن انجام می‌شود.

او تصریح کرد: یکی از طرح‌های موفق در حیطه بهداشت، انجام واکسیناسیون روتین است، این اقدام سبب شده تا از همه گیری‌های شدید بیماری‌های متعددی که در سالیان گذشته جان عده‌ زیادی را می‌گرفته است جلوگیری شود.

بهرامی نژاد اظهار کرد: یکی از این بیماری ها، فلج اطفال است که هنوز در برخی از کشور‌های دنیا، جان کودکان بسیاری را می‌گیرد و یا باعث فلج شدن آن‌ها تا پایان زندگیشان می‌شود، اما با تلاش همکاران حوزه بهداشت و همراهی مردم، در ایران ریشه کن شده است.

رئیس مرکز بهداشت بیرجند عنوان کرد: به منظور حفظ وضعیت موجود و پیشگیری از ابتلاء به بیماری فلج اطفال، طبق توصیه سازمان بهداشت جهانی و تأکیدات مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت چند گروه از کودکان در قالب طرح تکمیلی واکسیناسیون فلج اطفال، به صورت خوراکی، دو قطره واکسن فلج اطفال را دریافت می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.