صدور بیش از ۳۲۰۰ فقره اسناد دریانوردی در اداره کل بنادر مازندران

بیش از ۳۲۰۰ فقره اسناد دریانوردی از ابتدای امسال تاکنون در اداره کل بنادر مازندران صادر شده است.

فائزه قدیری سرپرست معاونت امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران گفت: در راستای اعمال حاکمیت دریایی و با هدف افزایش سطح ایمنی فعالیت‌های دریانوردی، از آغاز امسال تا کنون، بیش از ۳۲۰۰ فقره انواع سند دریانوردی شامل گواهینامه‌های شایستگی، مهارت، جانبی دریانوردی و شناسنامه‌های دریانوردی توسط این اداره کل صادر گردید.

او در خصوص چگونگی صدور این مدارک، افزود:دریانوردان و متقاضیان شاغل بر روی شناور ها، با گذراندن دوره‌های آموزشی برابر با استاندارد‌های جهانی آموزش دریانوردی و کسب دانش و آگاهی لازم در خصوص الزامات و استاندارد‌های دریانوردی، در صورت موفقعیت در آزمون‌های مربوطه، موفق به دریافت مدارکی می‌شوند که صلاحیت و شایستگی آنان را برای آغاز و یا ادامه فعالیت در حوزه دریانوردی تأیید می‌کند.

قدیری با بیان این که آموزش حرفه‌ای دریانوردان، عاملی مهم در جهت ارتقاء کیفی فعالیت‌های دریانوردی وآب راه‌های دریایی است، گفت: در این راستا از آغاز امسال تا کنون دوره‌های متعدد برگزاری آزمون شامل بیش از ۳۲۲ نفرآزمون، تحت نظارت واحد دریانوردان این اداره کل در سطح استان مازندران برگزار شده است.

او افزود: انجام ۹۳ مورد نظارت بر عملکرد مراکز آموزشی دریانوردی فعال در استان، از دیگر اقدامات شاخص حوزه معاونت دریایی در ۹ ماهه سال جاری بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۵ درصد رشد داشته

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار