انجام عملیات تست سیگنال رادیویی در باند VHF دریایی در آب‌های تحت حاکمیت بندر نوشهر

عملیات تست سیگنال رادیویی در باند VHF دریایی در آب‌های تحت حاکمیت اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران انجام شد.

فائزه قدیری سرپرست معاونت امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران گفت: عملیات تست سیگنالینگ رادیویی در باند VHF دریایی در آب‌های تحت حاکمیت و صلاحیت بندر نوشهر طی روز‌های سه شنبه تا پنج شنبه انجام شد.

او این اقدام را در راستای وظایف حاکمیتی و بین المللی سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان متولی امر دریا و دریانوردی در زمینه تأمین ارتباطات رادیویی مطلوب و کامل در محدوده آب‌های تحت پوشش و نظارت بر طیف فرکانسی در باند‌های مختلف دریایی برشمرد.

قدیری هدف از این کار را اطمینان از پوشش رادیویی دریایی، شناسایی نقاط کور رادیویی و رفع آن، افزایش ضریب کیفیت و پایداری ارتباطات رادیویی شناور‌های عبوری بخصوص در منطقه A ۱ دریایی برابر با قوانین و مقررات بین المللی و ملی عنوان کرد.

او گفت:در مرحله نخست کلیه تجهیزات رادیویی مراکز MRCC و کنترل ترافیک دریایی بنادر نوشهر و فریدونکنار و ایستگاه unmanned نشتارود بررسی و تست عملیاتی از طریق اعزام شناور ناجی ۶ بندر نوشهر به عنوان شناور هدف از رامسر تا فرح آباد ساری انجام پذیرفت.

سرپرست معاونت امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران در پایان با اشاره به انطباق ایستگاه‌های ساحلی ارتباطات دریایی سازمانی با استاندارد‌های ملی و بین المللی در آب‌های تحت حاکمیت، افزود:بهسازی ایستگاه‌های رادیویی دریایی از طریق توسعه آنتن و تجهیزات مرتبط جهت دستیابی به بالاترین استاندارد‌های روز دنیا در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.